Breaking news Update Foto Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!

Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!
Mai multe unități din food court erau nefuncționale dis de dimineață
Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!
Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!
Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!
Șoc în mall-urile Clujului. S-a închis o parte din food court-ul Iulius!

Mai multe restaurante din Iulius Mall Cluj (IMC) s-au închis joi dimineață pentru a preveni controale similare din partea autorităților care au blocat activitatea de alimentație publică la Vivo Center.

“În acest caz este decizia lor, nu a noastră. Probabil s-au speriat de ceea ce s-a întâmplat la Vivo și au dorit să preîntâmpine o situație similară. Noi am fost în control la ei în luna mai și am constatat aceeași situație ca la Vivo, adică gândaci, și am dispus atunci aceleași sancțiuni severe”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Mircea Radu, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC).

În cazul mall-ului din Florești, unde s-au găsit de asemenea, colonii de gândaci, CJPC a aplicat miercuri amenda maximă, de 30.000 de lei, atât operatorului Yummy Yang, pentru care a fost făcută reclamația, cât și complexului Vivo Cluj.

"Am fost sesizați marți, în jurul orei 20:00, de către un consumator, iar a doua zi am mers la fața locului și am verificat operatorul. Am găsit un gândac, iar apoi am extins controlul și în zona de spații comune din spate, unde am găsit colonii de gândaci roșii. Acolo era un linoleum de bucătărie care nu avea ce să caute pe jos și am depistat mai multe spărturi, fisuri.

Ei sunt acum în acel proces de extindere și probabil că gândacii au fost deranjați, iar ei se mută dintr-un loc în altul. Am dispus măsuri urgente de dezinsectizare și de igienizare a întregului perimetru de la Vivo. Și la Iulius am constatat în luna mai, când am făcut ultima verificare, aceleași deficiențe și prezența gândacilor și am aplicat și acolo sancțiuni severe.

Problema în toate aceste zone de food court din complexele comerciale este că vorbim despre spații mari, unde se acumulează căldură din prepararea mâncărurilor, de care gândacii sunt atrași. În mod normal, o dată la opt zile trebuie făcută o dezinsectizare, iar toată mobila să fie adunată în centru.

Toți operatorii trebuie să facă aceste acțiuni pentru că, dacă există un "haiduc" care nu este dispus să participe la această operațiune, va fi un eșec, iar insectele vor supraviețui și ulterior se vor duce la ceilalți. Noi vom avea o toleranță zero față de acest gen de situații!", atenționează oficialul CJPC.

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor avea deplasată joi la Vivo Center o echipă de control, ne-a informat șeful instituției, Ioan Oleleu. "În decursul acestui an am aplicat acolo cinci sancțiuni, în valoare totală de 55.000 de lei și de fiecare dată le-am atras atenția în privința acțiunilor de dezinsectizare și de igienizare pe care trebuiau să le facă", a precizat Oleleu. 

Direcția de Sănătate Publică nu a acționat în complexul comercial din Florești. "DSVSA este responsabilă pe partea de alimentație, așa este protocolul în asemenea situații, de altfel ei dau și eliberează și autorizațiile. Noi mergem mai mult pe partea de apă, de analize medicale", spun reprezentanții instituției. Conducerea Iulius Mall nu a emis o poziție oficiale față de situația semnalată.

Immofinanz, care deţine în România patru centre comerciale Vivo, a investit 1 milion de euro în modernizarea zonei de food-court din cadrul complexului clujean. Polus Cluj a fost ridicat de grupul maghiar TriGranit și apoi vândut celor de la Immoeast. Ulterior, centrele Polus au fost rebotezate Vivo. În prezent Vivo se află în proces de modernizare, printr-o investiție de 20 de milioane de euro. 

Ce spune managementul Vivo

"Suntem în alertă încă din momentul zero al acțiunii reprezentanților Oficiului pentru Protecția Consumatorilor Cluj, cu toată deschiderea și transparența pentru soluționarea acestei situații. Managementul VIVO! Cluj-Napoca respectă întru totul procedurile legale prin care chiriașii centrului comercial sunt obligați să prezinte dovada acțiunilor de dezinsecție a spaţiilor pe care le au în gestiune. În conformitate cu contractele în vigoare, managementul centrului comercial nu poate avea acces la spațiile pe care le oferă în chirie partenerilor săi şi poate controla situația acestora exclusiv prin intermediul documentelor de aviz de bună funcţionare care îi sunt puse la dispoziție. Managementul VIVO! Cluj-Napoca se implică direct în rezolvarea situației și se lucrează intens la procesul complet de dezinsecție din zona de food court, cu soluții și echipamente de ultimă generaţie. Colaborăm cu autoritățile pentru soluționarea rapidă a situației. Dorim să ne asigurăm consumatorii, și pe această cale, că suntem un centru comercial responsabil, care respectă procedurile în vigoare".

Comenteaza