Soluția de plăți mobile pentru taximetrie de la Cluj, extinsă la restaurante și comerț

Soluția de plăți mobile pentru taximetrie de la Cluj, extinsă la restaurante și comerț

Noua soluție de plăți mobile creată de compania informatică AROBS Cluj, introdusă inițial în taximetrie, urmează să fie generalizată în sectoarele hoteluri, restaurante și comerț.

Compania vrea să atragă anul acesta 10.000 de clienţi pentru noua soluție. MonePOS a fost lansată în urma unei investiţii de 300.000 de euro, iar acum este folosită de 100 de companii, în special de taximetrie. „În zona de management de flotă, noi avem 8.000 de companii din România care folosesc soluţiile noastre sau ale partenerilor noştri pe zona de mobilitate. Acum intrăm în alt segment care ţine de plăţi şi care poate permite o evoluţie mult mai mare“, a declara fondatorul Voicu Oprean, la ZF Tech Day.

Acesta se află în discuţii pentru realizarea unor proiecte-pilot în mai multe domenii - retail, comerţ stradal, inclusiv florării, precum şi pentru extinderea reţelei de parteneri. Soluţia are o componentă hardware – terminalul de plată, şi una software care permite integrări multiple cu alte sisteme IT.

„Terminalul de plată l-am făcut printr-un parteneriat cu o firmă taiwaneză, iar partea software ne permite integrarea cu case de marcat, aparate de taximetrie sau orice alt sistem IT“. Soluţia le permite utilizatorilor să ia terminalul de plăţi oriunde, fiind legată de un cont de firmă sau persoană fizică autorizată prin intermediul Băncii Transilvania, partea de conectivitate fiind asigurată prin intermediul Orange cu SIM-uri de date 3G. 

Soluţia a fost implementată până acum în cadrul mai multor companii de taxi din Cluj-Napoca, primul oraş din România în care taximetrele au obligaţia să fie dotate cu echipamente şi soluţii de plată contactless pentru a-şi putea continua activitatea. „Noi credem că toate taximetrele din Cluj vor avea soluţia de plată rapidă prin card“.

Plata poate fi făcută atât prin card fizic contactless, cât şi direct cu ceasuri inteligente sau smartphone-uri.  Compania clujeană are în plan să dezvolte în continuare produsul şi să adauge o serie de funcţionalităţi noi: integrarea cu sistemele ERP ale clienţilor în mod nativ, cu urmărirea fluxurilor de numerar, respectiv plăţi prin carduri.

Proiectul a început în urmă cu circa trei ani prin discuţii incipiente cu toate băncile mari din România. AROBS a alocat până acum un buget de 300.000 de euro pentru dezvoltarea soluţiei MonePOS, iar în acest moment principalul obiectiv al companiei este recuperarea investiţiei.

Comenteaza