Strategia Orange, anunţată de la Cluj: investiţii de 600 de milioane de euro

Strategia Orange, anunţată de la Cluj: investiţii de 600 de milioane de euro
Şeful companiei, Jean-François Fallacher, susţine că 110 milioane se vor duce în modernizarea reţelei, deja demarată în Transilvania, iar în curând se va lansa iPhone 4S.

Conducerea Orange a prezentat ieri la Cluj planurile sale strategice la nivel naţional până în 2015 şi proiectele implementate în zona Transilvaniei, una dintre cele mai importante pieţe pentru companie în România.

Orange vrea să lanseze în România, înainte de finalul anului, noul iPhone 4S, cea mai nouă generaţie de telefoane a companiei Apple, a anunţat ieri conducerea operatorului telecom. "Decizia privind lansarea în fiecare ţară aparţine celor de la Apple. Noi negociem intens pentru a încerca să grăbim procesul, să oferim iPhone 4S în România. Sperăm să reuşim să facem asta înainte de finalul anului", a spus Jean-François Fallacher, CEO Orange România, recent numit în această poziţie. Consumatorii români sunt interesaţi de telefoane inteligente, acces la reţele sociale şi divertisment. "Piaţa din România nu este foarte diferită de cea din Europa de Vest. Şi aici e un mare apetit pentru broadband, de aceea investim în asta. Clienţii români au chiar un apetit mai mare pentru smartphone-uri, pentru servicii de divertisment", a menţionat Fallacher.

Modernizarea reţelei a început în Transilvania, în condiţiile în care în această zonă Orange deţine aproape 70% din cota de piaţă, potrivit datelor furnizate de companie. La Cluj, operatorul are o cotă de piaţă de peste 60%. "În prezent 92% din populaţia Transilvaniei beneficiază de conexiuni 3G cu viteze de până la 14,4 Mbps. Lucrările vor continua şi în restul ţării, astfel încât până la mijlocul anului 2012 să acopere 98% din populaţia tării. În judeţul Cluj, 99,5% din populaţie beneficiază de internet mobil 3G cu viteze de până la 14,4 Mbps", susţin reprezentanţii Orange. Accesul mobil la internet pentru calculator costă de la 8 euro/lună.

"În acest an Orange a investit masiv în Transilvania pentru a oferi clienţilor o experienţă digitală îmbunătăţită şi mobilitate. Reţeaua Orange a trecut la conexiuni 3G cu viteze de până la 14,4 Mbps. Până la finalul lunii noiembrie vom trece la următorul nivel de acoperire broadband şi vom oferi viteze de până la 21,6 Mbps în opt localităţi din Transilvania (printre care şi Cluj-Napoca - n. red.). Investiţiile în această zonă vor continua", a declarat Fallacher. Pentru 2011, Orange a anunţat investiţii de 110 milioane de euro în programul de modernizare a reţelei, iar până în 2015 sumele se vor ridica la 500-600 de milioane de euro.

"Ştim că în ultimii doi ani au fost unele probleme de capacitate a reţelei la Cluj, dar investim pentru a ne îmbunătăţi serviciile aici", a mai spus şeful Orange. Reprezentanţii companiei au menţionat că investiţiile programate în acest an în Cluj-Napoca vizează inclusiv reamenajarea magazinelor Orange. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,1 milioane de clienţi şi venituri de 457 de milioane de euro în primul semestru din 2011. Principalii săi concurenţi la nivel naţional sunt Vodafone, Cosmote şi RCS & RDS.

"Plecarea Nokia ne afectează"

Închiderea fabricii Nokia de la Cluj afectează activitatea Orange în România, a recunoscut Jean Francois Fallacher. "Este o veste foarte tristă. Cred că decizia a fost cauzată de situaţia grupului, care se află în dificultate la nivel mondial, nu este o decizie strict locală. Ne afectează închiderea fabricii, Nokia era clientul nostru, avea mulţi angajaţi în România. Dacă au luat această decizie înseamnă că nu aveau altă cale", este de părere Fallacher.

 

Comenteaza