Supermarket şi restaurant la Central

Supermarket şi restaurant la Central
Complexul comercial va avea o unitate de alimentaţie publică la etajul patru, care ar putea deveni funcţională în 2010, iar la parter se pregăteşte instalarea unui Carrefour Express.
Conducerea complexului din centrul Clujului a optat pentru orientarea spre un nou segment de piaţă, alimentaţia publică, şi va avea nu doar zona de la etajul patru, ci şi spaţii la parter alocate acestei destinaţii. Din cei 20.000 mp, Central mai are 2.000 mp de spaţii disponibile, după ce unii dintre marii chiriaşi, afectaţi de criză, au renunţat la unele magazine.

Centrul comercial deţine 14 magazine noi din această toamnă, dintre care patru în administrare proprie. Printre noile unităţi se numără un magazin specializat în ceasuri, al doilea Triumph, un magazin de 100 mp de cămăşi pentru bărbaţi, altul de îmbrăcăminte de business pentru femei sau un magazin de marochinărie, aflat în pregătire. Cu toate acestea, Central mai are încă o suprafaţă de 2.000 mp de spaţii disponibile. “Au lăsat spaţii mari libere chiriaşi ca Leonardo (relocat în Galeria Ferdinand - n. red.) sau Flanco, dar în rest am cam reuşit să ne repliem. Spaţiile acestea vor fi diminuate şi prin închirierile pe care le pregătim pe partea de alimentaţie”, a menţionat Marius Maier, preşedintele Central.

În proiectul de extindere şi modernizare a complexului de pe str. Regele Ferdinand, etajul patru era destinat zonei de alimentaţie publică: restaurante şi unităţi fast-food. Acestea nu s-au concretizat deocamdată, deşi Central s-a inaugurat în noua formă în urmă cu aproape doi ani. Totuşi, în această perioadă se lucrează la etajul patru, la un restaurant “unic în Cluj, ca specific”, după cum spune Maier. Acesta va ocupa 750 mp şi va dispune de 175 de locuri, potrivit planurilor iniţiale, dar operatorul munceşte la reproiectare, pentru a adapta spaţiile propriului specific.

De asemenea, spaţii de la parterul complexului ar putea fi transformate în zone de alimentaţie, în funcţie de negocierile pe care conducerea magazinului le are în derulare cu potenţiali ocupanţi, printre care şi Carrefour, pentru un supermarket. “Discutăm. Ne gândim să repoziţionăm magazinul, să ne adaptăm vremurilor de acum. Sunt mai multe cereri şi discuţii iniţiate, dar rămâne de văzut cum se vor încheia. Companiile acestea au anumite pretenţii şi trebuie să vedem în ce măsură le putem îndeplini”, a precizat Maier. La parter ar fi disponibil un spaţiu de 400-750 mp pentru o astfel de destinaţie.

“Este o suprafaţă pretabilă pentru acest tip de magazin, în zona centrală”, a completat preşedintele Central.
Un supermarket Carrefour Express a fost deschis din această lună, în cartierul Mănăştur, în complexul Winmarkt Big. Magazinul are 1.000 mp şi ocupă spaţiul eliberat de lanţul de magazine Dia Market. Grupul activează pe segmentul de supermarketuri de la achiziţionarea reţelei Artima, în 2007. Carrefour operează în România 22 de hipermarketuri, dintre care unul în Cluj, şi 25 de supermarketuri. În zona centrală mai funcţionează o unitate Dia Market, tot într-un complex comercial, Sora Shopping Center, unitate confruntată cu plecări de chiriaşi, în special după inaugurarea celor două mari centre comerciale, Iulius şi Polus.

Modernizat cu 8,5 milioane de euro

În octombrie 2008, Central a dat în folosinţă noul corp de clădire. După o investiţie anunţată la 8,5 milioane de euro, unitatea s-a extins şi a fost renovată. Extinderea a prevăzut alipirea unor corpuri noi pe trei direcţii. Prima reprezintă 4.200 mp în plus, structuraţi pe patru niveluri, alipiţi pe latura cu str. Cotită. Proiectul a continuat cu alipirea pe structura originală, din str. Regele Ferdinand, a unui corp de 160 mp şi extinderea etajelor 1-2 înspre str. Tipografiei. Din acelaşi proiect a făcut parte şi rezervarea etajului patru pentru o zonă de restaurante-alimentaţie.

Comenteaza