Țeapă în turismul românesc: Mareea Travel iese pe ușa din dos

Țeapă în turismul românesc: Mareea Travel iese pe ușa din dos
Membrii Asociației Naționale a Agențiilor de Turism preiau o parte din turiștii față de care aceasta nu își mai poate onora angajamentele asumate.

Mareea Travel este a doua agenție de turism care intră în insolvență în această vară, după Genius Travel. Situația de la Mareea a fost sesizată de cititorii ZIUA de CLUJ încă din august, care au semnalat probleme în momentul în care au vrut să se cazeze cu rezervare de la agenție.

Mareea şi-a informat clienţii că nu le mai garantează vacanţele. „Cu părere de rău vă anunțăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecință vom declanșa procedura de insolvență și vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiștii aflați în acest moment în unitățile de cazare din țară și străinătate).

Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresați asiguratorului societății (polița de insolvabilitate nr: 8100258X) și să faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situație precum și neplăcerile cauzate”, transmite conducerea agenției.

La Genius, paguba suferită de 147 de turişti care şi-au cumpărat vacanţe de la agenția intrată în blocaj financiar în plin sezon, s-a ridicat la 136.000 de euro. Jumătate dintre agențiile românești riscă să îşi piardă licenţa în două săptămâni pentru că nu au făcut dovada către Autoritatea Naţională pentru Turism că au o poliţă de asigurare valabilă în caz de insolvenţă sau de faliment.

Patronatele se zbat să îi rezolve pe turiști

Turoperatori membri ai ANAT, reprezentanți ai Mareea Travel și hotelieri susțin că au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora aceasta nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie.

O parte dintre turiști vor fi redirecționați către complexul Mercur - Minerva din stațiunea Mamaia, deținut de Mareea Hotels, spre alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

”În ultimele două-trei săptămâni, 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori ANAT pentru ca Mareea să depășească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piață. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să îi preia”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

Organizația este în permanentă legătură cu celula de criză înființată sâmbătă dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea.

Agenția de turism și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și va cere deschiderea procedurii de insolvență. Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și de hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, precizează Burcea.

Consiliul Director al ANAT a aprobat sâmbătă forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.

”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT, astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează președintele ANAT.

Comenteaza