Telefoanele şi televizoarele, cele mai cumpărate de Black Friday

Telefoanele şi televizoarele, cele mai cumpărate de Black Friday
Cele mai căutate produse de Black Friday sunt telefoanele, laptopurile, televizoarele și electrocasnicele, iar 45% dintre respondenți vor să își achiziționeze cel puțin un produs din această categorie.

Retailerul CEL.ro a prezentat comportamentul consumatorului online înaintea celui mai mare eveniment de comerţ electronic al anului, Black Friday, printr-un studiu realizat pe un eșantion de 1.000 de persoane. Dintre acestea, 54% au fost femei şi 46% bărbați.

Interesul este mare în rândul românilor: 48% intenționează să își cumpere ceva, în timp ce 38% vor face cumpărături doar dacă vor găsi prețuri cu adevărat mai mici decât în timpul anului.  Doar 14% susțin că nu sunt interesați de Black Friday pentru că magazinele românești nu au oferte pe placul lor.

Desktopul este favorit în ceea ce privește plasarea unei comenzi. Un procent de 56% au ales PC-ul, în timp ce dispozitivele mobile (tabletă și smartphone) dețin o rată de 44%.  Cu toate că în ultimii ani metodele de plata s-au diversificat, românii preferă plata cash la livrare.

Doar 29% intenționează să plătească online, iar 12% să plătească în rate. În ceea ce privește sistemul de rate, cei mai mulți, adică 46%, aleg şase rate, urmați de cei care preferă 12 rate (32%). Numai 22% aleg 24 de rate sau mai mult. 
 
Cei mai mulți dintre cei care vor cumpăra de Black Friday se așteaptă la discounturi între 50 și 70%. 29% preferă produse de îngrijire personală și de fashion, iar restul de 26% plănuiesc să își cumpere componente pentru PC, jocuri sau console, jucării și articole de bebeluşi.
 
Românii sunt nerăbdători și nu așteaptă ziua evenimentului pentru a face cumpărături, ci preferă să verifice în noapte dinainte de Black Friday reducerile pe care le pregătesc retailerii. Majoritatea află despre aceste oferte de pe reţeaua de socializare Facebook și de pe site-urile magazinelor online, iar alţii, din newsletter sau din reclamele TV.
 
În ceea ce privește segmentul de vârstă s-au identificat patru categorii mari: cei care se mențin în top, 29% au între 25 și 30 de ani, fiind urmați cu un procent de 20% de cei care se înscriu în segmentul 31-35 de ani. În ultimul timp s-a remarcat și generația „milenialilor”, ajungând la un procent de 19%, care au un interes sporit față de Black Friday.

Persoanele cu vârsta între 36 și 40 de ani, doar 12%, nu mai au aceeași preocupare față de acest eveniment, iar cei trecuți de 40 de ani reprezintă doar 11%. Restul de 9% se încadrează în segmentul de peste 50 de ani.  CEL.ro a înregistrat în 2016 vânzări de 53 de milioane de euro și are 1,5 milioane de comenzi procesate până în prezent.

Comenteaza