Terapia va evalua preluarea marcii Clujana. Dragoș Damian: „Marca Clujana nu va dispărea, asta e sigur”

Terapia va evalua preluarea marcii Clujana. Dragoș Damian: „Marca Clujana nu va dispărea, asta e sigur”

CEO-ul Terapia Cluj, Dragoș Damian s-a pus rapid în mișcare după ce a aflat că firma Clujana e la un pas de faliment și are în plan preluarea renumitului brand local și transformarea acestuia într-o marcă de medicamente sau de suplimente alimentare asociată Terapia.

Dragoș Damian, CEO-ul fabricii de medicamente din Cluj, Terapia, nu a stat prea mult pe gânduri după aflarea veștii conform căreaia celebra fabrică de încălțăminte Clujana se află în colaps, și acesta a decis să preia și să transforme firma producătoare de pantofi într-o marcă de medicamente sau de suplimente alimentare asociată Terapia.

Imediat după ce am aflat veștile despre Clujana am dat în lucru la echipa de marketing posibilitatea de a prelua și transforma marca Clujana într-o marcă de gama de medicamente sau de suplimente alimentare sau, în orice caz, într-o marcă asociată sănătății. Este un proiect sensibil și dificil, pentru că înseamnă trecerea într-un sector 9unde sunt reguli speciale de dezvoltare de produse. Cel mai bun exemplu din Cluj-Napoca de transformare a unei mărci este gama Gerovital, unde trebuie subliniat că s-a muncit foarte mulți ani pentru a o aduce la succesul din prezent. Ne bucurăm că proprietarul mărcii dorește să păstreze în viață un astfel de activ, care, chiar dacă este necorporal, adică nu are un suport fizic, poate avea o valoare extrem de mare de piață, dacă este asociată unui produs sau serviciu care aduce valoare adăugată” - Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj.

Dragoș Damian: „Marca Clujana nu va dispărea”

CEO-ul companiei producătoare de medicamente din Cluj-Napoca, a afirmat clar faptul că marca Clujana nu va dispărea, indiferent dacă va fi preluată de către Terapia sau alte firme.

„Există desigur o posibilitate mare ca și alte companii din alte domenii să fie interesate de această marcă, este sigur că marca Clujana nu va dispărea. Este desigur important ca transferul mărcii să fie făcut într-un timp cât mai scurt, pentru a nu-i dilua notorietatea. Am mai încercat de asemenea să demarăm discuții și cu Institutul Cantacuzino pentru a colabora în vederea dezvoltării mărcilor acestuia în proiecte comune, ar fi păcat ca super-marci (românești - n. red.) precum Polidin și Cantastim, pretabile inclusive la internaționalizare, să se piardă. Sunt încă extrem de multe mărci istorice ale României aflate în domeniul public, extrem de valoroase, dar care din păcate nu sunt exploatate în interesul păstrării lor ca și embleme ale statului român modern”, a mai spus Dragoș Damian.

Cu afirmația lui Dragoș Damian este de acord și Alin Tișe, președintele Consiliului Județean (CJ) Cluj, care a afrimat faptul că marca Clujana nu va dispărea ca brand, pentru că activele și ceea ce dețineau sunt securizate.

Tișe: „Niciun speculant imobiliar nu va pune mâna pe clădirea fabrici și pe teren”

În urmă cu câteva zile, președintele CJ Cluj a infirmat, pentru ZIUA de CLUJ orice speculații conform cărora ar fi vorba despre interese imobiliare private în ceea ce privește clădirea și terenul fabricii Clujana.

Terenul și clădirea aparțin de Consiliul Județean, deci, practic, nu există persoane fizice care să aibă interese, este exclus. E proprietate de stat și așa va rămâne. Și halele, și clădirea, și terenul. Nu au cum să ajungă în proprietate privată deoarece nu sunt de vânzare, nici terenuri pentru care să se facă afaceri imobiliare, pur și simplu este proprietatea județului Cluj” - Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

111 ani de Clujana. De la afacerea familiei Renner la faliment

Fabrica Clujana a fost înființată în anul 1911 de familia Renner, sub denumirea de „Fabrica de Piele Frații Renner & Co”. După Primul Război Mondial (1914-1918) a devenit societate pe acțiuni, schimbându-și denumirea în „Dermata" și devenind cea mai mare fabrică de încălțăminte din România.

 

Comenteaza