Video Foto Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro

Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Bolizii electrici aduși la Cluj dezvoltă o viteză de 100 km/h în 3,3 secunde | Foto: Tesla Feeling
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro
Tesla a început testele la Cluj. Cât costă o tură cu mașina de 150.000 de euro

O companie din Ungaria a început să organizeze la Cluj-Napoca sesiuni de testări cu celebrele automobile electrice Tesla, în lipsa unei reprezentanțe în România a concernului american.

“Firma noastră are sediu în Ungaria, lângă Debrețin. Avem trei Tesla cu care organizăm experiențe de conducere. Avem trei pachete. Cel de bază conține 30 de minute drive, o persoană și un pasager; cel premium: 60 de minute drive, 2 persoane pot conduce, plus doi pasageri; cel exclusiv, 90 de minute drive, 3 persoane pot conduce, plus un pasager. Am început de 3-4 luni la Cluj, însă doar de februarie putem face așa cum am vrut, pentru că nu ne-a lăsat vremea să ne deplasăm, nici în decembrie, nici în ianuarie. Doar câteva drive-uri au avut în ianuarie”, a precizat Maria Karsai, reprezentant al companiei Etalon Tools Kft.

Modelele puse la bătaie sunt S P90D și S 90D. Testele au loc pe anumite trasee, în prezența unui instructor, punctul de start fiind complexul Kaufland din cartierul Mărăști. Conform portalului Tesla Feeling, pachetele costă 89-269 de euro, în funcție de câți pasageri vor să aibă această experiență.

Pentru premium și exclusiv (60-90 minute) este posibilă activarea pilotului automat, cu precizarea că pachetul maxim include un număr nelimitat de kilometri. Testele au loc o dată pe lună. Dănuț Maghear a fost primul clujean care a încercat o astfel de mașină.    

Testele au loc pe autostradă sau drum național pe care benzile de circulație sunt clar vizibile, aceasta fiind singura modalitate de a arăta funcția de autoconducere. Deocamdată testările au fost programate doar în Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea și București, însă organizatorii vor să anunțe și locații noi.

Etalon Tools a fost înființată în 2014 pentru a oferi suport tehnic companiilor de tăiere a metalelor, după care s-a axat și pe alte domenii. În 2015 compania condusă de Egon Balega și Zsolt Gugg a achiziționat primul model S, iar al doilea, în 2017. În prezent Etalon are trei mașini și patru instructori.

Primele Tesla Supercharger din România

Conducerea Tesla a anunțat că primele trei oraşe din România unde va instala superîncărcătoare vor fi Bucureşti, Craiova şi Brăila. Acoperirea cu asemenea staţii se va extinde pe tot continentul european din acest an. Preţul unei maşini Tesla începe la 45.000 de dolari pentru cel mai ieftin model 3 şi poate ajunge la 200.000 de dolari pentru X Performance.

Tesla Motors este un constructor de automobile electrice de înaltă performanță cu sediul în Silicon Valley (Palo Alto). Acesta a lansat Tesla Roadster, prima mașină sport 100% electrică. Al doilea model produs a fost S, 100% electric sedan de lux, urmat de X și 3. Primele Tesla au fost testate de firmele Roads și Top Gear. Tesla mai produce baterii Li-Ion pentru Daimler și Toyota.

Compania a fost denumită după inginerul și fizicianul Nikola Tesla. Tesla Roadster a fost prima mașină de volum care folosea baterii cu celule Li-Ion și prima de producție cu o autonomie mai mare de 320 km. Tesla Motors a apărut în 2003, fiind finanțată de Martin Eberhard și de Marc Tarpenning. Amândoi au avut un rol activ la start până Elon Musk a venit la conducere.

În prima fază, Musk a finanțat compania cu 7,5 milioane de dolari. El a menținut politica pe termen lung a companiei: să producă la un moment dat mașini electrice ieftine pentru consumatori. Printre concurenții globali ai Tesla se numără BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi, General Motors, Dyson, Faraday Future, chiar Kalashnikov (Rusia) sau Aion (China).

Autonomie reală: 250 km pe autostradă

Teoretic, autonomia de funcționare a mașinilor electrice S P90D este de 420 km, dar aceasta depinde de condițiile meteorologice, relief, viteză. În realitate, ea este de 200-250 km pe autostradă și de 300-350 km pe drum național. Starea actuală a bateriei este decisivă pentru toți acești factori. Greutatea unei mașini de tipul celor folosite la Cluj este de 2,1 tone. Din aceasta, cea a bateriei ajunge la 750 kg.

Baterii chinezești în locul celor japoneze

Tesla a anunțat startul lucrărilor de construcție pentru o nouă uzină auto pe 85 ha în apropiere de Shanghai (China). Noua facilitate va fi gata parțial în vara lui 2019, potrivit Automarket. Tesla caută să-și diversifice furnizorii de baterii pentru mașinile sale electrice. Constructorul a semnat un acord preliminar cu firma chineză Tianjin Lishen. Acum Panasonic este singurul furnizor de baterii pentru Tesla, iar producătorul american vrea să își reducă dependența față de compania japoneză.

Comenteaza