Topaz iese din reţeaua Best Western

Topaz iese din reţeaua Best Western
După opt ani de afiliere, hotelul clujean a renunţat la umbrela celebrului grup, din raţiuni financiare. Pe segmentul de 3* intră în acest an la Cluj un alt lanţ internaţional, Hilton.

Piaţa hotelieră locală a devenit tot mai dificilă în ultimii ani, în contextul în care criza economică a lovit puternic segmentul business, cel care aducea clienţi la Cluj, iar concurenţa s-a ascuţit odată cu apariţia a noi unităţi de cazare de mari dimensiuni.

Hotelul Topaz (3*) a ieşit din reţeaua Best Western, după ce veniturile aduse de clienţii veniţi prin aceasta au ajuns să nu îşi mai justifice costurile. "În ultimii doi ani, afilierea nu mai era rentabilă. Am încercat să renegociem taxele de afiliere, însă reprezentanţii grupului nu au acceptat. Best Western e un mamut la nivel mondial, nu negociază", a menţionat Sorin Rădoiu-Leş, directorul general al Topaz. Primele luni de activitate fără Best Western în denumire au fost bune pentru proprietari, susţine managerul hotelului.

"Nu mai e o apăsare financiară atât de mare, iar ca număr de clienţi nu am înregistrat mari minusuri. A fost un parteneriat bun, am avut multe de învăţat. Se învaţă mult de la un lanţ internaţional: există anumite proceduri, standarde. Noi mergem pe aceeaşi linie, respectând aceleaşi standarde. Mare procent din clienţi vin prin agenţii, iar agenţiile ne cunosc. Avantajul afilierii se simte la categoria de clienţi care vin pentru prima dată, care preferă să stea la un hotel de lanţ, fiindcă aici sunt nişte standarde asigurate oriunde în lume. Aşadar, îi pierdem pe acei clienţi care vin pentru prima dată într-un loc şi caută unităţi de lanţ. Cei care ne cunosc, care au mai stat aici vor reveni dacă păstrăm aceleaşi condiţii", explică Rădoiu.

Din 2007 s-au deschis la Cluj mai mult de patru hoteluri de peste 50 de camere şi, chiar dacă gradul de ocupare nu a scăzut semnificativ, s-au redus tarifele cu 40-60%, în funcţie de camere, a menţionat managerul. "Piaţa e foarte dificilă acum, se resimte criza, recesiunea, lumea se mişcă mai puţin, oamenii de afaceri au redus cheltuielile Au apărut jucători noi, concurenţa este tot mai mare, unii au venit cu tarife foarte scăzute. S-au deschis patru-cinci hoteluri de peste 50 de camere, iar piaţa s-a dereglat. Pe de altă parte, nu s-a făcut nimic pentru a face Clujul mai atractiv pentru turişti. Avem unele speranţe de la noua asociaţie pentru turismul clujean; prin această structură s-ar putea mişca unele lucruri", a completat directorul Topaz. Evenimentele de afaceri s-au redus, iar profilul clientului s-a schimbat, bugetele de cheltuieli fiind acum mult reduse, ceea ce afectează veniturile hotelierilor.

Best Western a ajuns la Cluj anul trecut şi pe segmentul de 4*, când unitatea West City din Floreşti şi-a schimbat denumirea şi a intrat sub umbrela cunoscutei reţele internaţionale. Contractul de afiliere a fost semnat în martie 2011. Modificările de nume şi siglă au fost însoţite şi de schimbări de conţinut: centru de spa, spaţii de conferinţe extinse şi reducerea numărului de camere. "A fost iniţiativa noastră de a ne afilia unui lanţ internaţional. Din vară am început analizele, iar după discuţii cu mai mulţi operatori am încheiat acest contract. Sunt anumite costuri, cum ar fi taxa de franciză şi cea pentru rezervările venite prin sistemul lor, dar beneficiile se întorc. Pentru a obţine standardele de afiliere am făcut investiţii inclusiv în dotările camerelor", a explicat conducerea hotelului, în prezent Plus Fusion.

Golden Tulip, cu două hoteluri

Pe segmentul hotelurilor de lanţ, în Cluj au fost deschise două unităţi afiliate Golden Tulip: Tulip Inn Sunny Hill în Făget şi Golden Tulip Ana Dome (4*) în Zorilor. În următoarele săptămâni pe piaţa locală intră şi grupul Hilton, cu un brand din segmentul economic: un Hampton, unitate de 109 camere (3*) dezvoltată de Rembrook pe "scheletul" fostului proiect Akros.

 

 

Comenteaza