Video Foto Totul despre autostrăzile Clujului. Prezent și perspective

Totul despre autostrăzile Clujului. Prezent și perspective
Lucrări pe teritoriul Clujului la Autostrada Brașov - Borș | Foto: API
Totul despre autostrăzile Clujului. Cum se prezintă acum și ce perspective au
Totul despre autostrăzile Clujului. Cum se prezintă acum și ce perspective au

Autostrăzile care vor lega Clujul de alte județe se află în stadii diferite: puține porțiuni sunt circulabile, altele sunt în șantier, iar o bună parte, doar în plan. Platforma de specialitate 130km.ro a făcut inventarul șoselelor de mare viteză ale României.

“Trimestrul III 2020 a fost foarte bun pentru autostrăzi. În luna septembrie s-au deschis primele segmente de autostradă de anul acesta: Biharia - Borș (5,35km) și Iernut – Chețani (17,90km), ambele pe Autostrada Transilvania (A3).

Tot în ultimele trei luni s-au semnat mai multe contracte noi de autostradă, pentru secțiunile Nădășelu - Mihăiești și Mihaiești - Zimbor (A3), Nușfalău - Suplacu de Barcău (A3), Slatina - Colonești și Colonesti-Pitești (drumul expres DX12), legătura Oradea-A3 (A11) și centura București Nord, lot 4 (A0).

A fost lansată licitația pentru unul din cele mai complexe proiecte de autostradă din România - secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești”, conform analizei 130km.ro.

A3 (BUCUREȘTI - BORȘ)

Primul tronson, București - Ploiești, este deschis integral circulației. Pe următorul tronson, Ploiești - Brașov, singurul contract alocat rămâne cel pentru segmentul Râșnov - Cristian (6,3 km, termen de deschidere 2020), unde lucrările sunt în desfășurare și avansează bine. Tronsonul Brașov – Târgu-Mureș este eliminat din planurile guvernului, fiind înlocuit cu traseul Sebeș - Turda de pe A10.

Pe următorul tronson, Târgu-Mureș - Gilău, este deschisă circulației secțiunea Câmpia Turzii - Gilău, iar pe secțiunea Câmpia Turzii – Târgu-Mureș sunt deschise lotul 2, Târgu-Mureș - Ogra (între Ungheni și Ogra), lotul 1, Ogra - Câmpia Turzii (între Ogra și Iernut) și lotul 2, Ogra - Câmpia Turzii (între Iernut și Chețani, deschis în septembrie).

Există lucrări în derulare și pentru celelalte două loturi ale secțiunii Câmpia Turzii – Târgu-Mureș, cu termene de deschidere estimate în 2020 și 2021. Pe ultimul tronson, Gilău - Borș, este deschisă circulației secțiunea Gilău - Nădășelu (9,47km).

Următoarele trei segmente, Nădășelu - Mihăiești, Mihăiești - Zimbor și Zimbor - Poarta Sălajului, sunt în execuție cu termen de deschidere în 2023 (pentru primele două dintre acestea contractele au fost semnate recent, în septembrie).

Pentru următoarele două segmente, Poarta Sălajului - Zalău și Zalău - Nușfalău, există licitații în derulare. Segmentul Nușfalau - Suplacu de Barcău este în execuție (termen de deschidere: 2022), Suplacu de Barcău - Chiribiș este în licitare, iar Chiribiș - Biharia, în execuție (termen de deschidere: 2022). Segmentul Biharia - Borș a fost deschis traficului în septembrie.

A10 (SEBEȘ - TURDA)

Sunt deschise circulației loturile 3 (Aiud - Decea, 12,4 km) și 4 (Decea-Turda, 16,3 km). Anunțate pentru deschidere în 2019, loturile 1 și 2 sunt în întârziere și programate pentru deschidere la sfârșitul anului 2020, dar și acest termen ar putea fi depășit.

A0 (CENTURA BUCUREȘTI)

Există constructori selectați și contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale secțiunii de sud și pentru lotul 4 al secțiunii de nord (pentru aceasta din urmă contractul a fost semnat în august). Lucrările ar putea fi gata în 2023. Pentru celelalte trei loturi ale secțiunii nord există licitații în derulare, pentru două din acestea constructorul fiind deja selectat.

A1 (BUCUREȘTI-NĂDLAC)

Tronsonul București - Pitești este deschis integral circulației. Pe următorul, Pitești - Sibiu, există contract semnat și lucrări în derulare pe secțiunea 1, Sibiu - Boița, și pentru secțiunea 5, Curtea de Argeș - Pitești. În septembrie a fost lansată licitația și pentru secțiunea 3, Cornetu - Tigveni. Pentru secțiunea 2 licitația este în pregătire, iar pentru secțiunea 4 licitația este lansată, dar suspendată. Secțiunile acestui tronson sunt estimate a se deschide în perioada 2023-2025.

Centura orașului Sibiu este deschisă circulației, alături de următoarele tronsoane: Sibiu - Orăștie și Orăștie - Deva, funcționale integral. Tronsonul următor, Lugoj  -Deva este deschis integral cu excepția a 13,5 km pe lotul 2 care ar putea fi realizați în câțiva ani, după reluarea licitației.

Celelalte tronsoane, respectiv Lugoj - Timișoara, Timișoara - Arad și Arad - Nădlac, sunt deschise integral circulației. Astfel, singura secțiune care lipsește pe traseul Sibiu – Nădlac este reprezentată de cei 13,5 km între Coșevita și Margina (parte a lotului 2 din secțiunea Lugoj - Deva).

A7 (CENTURA BACĂU)

Pe traseul Ploiești - Pașcani se desfășoară lucrări pentru centura orașului Bacău. O parte a acesteia se realizează la profil de autostradă și se suprapune cu traseul A7, cu termen de finalizare în 2021.

 A11 (ARAD - ORADEA)

A fost semnat contractul pentru legătură dintre Oradea și A3 la Borș în august, cu termen de deschidere în 2023.

DX12 (CRAIOVA - PITEȘTI)

La primul traseu de acest tip aflat în construcție în România se desfășoară lucrări pe toate cele patru tronsoane: Craiova - Robănești și Robănești - Slatina, cu termen de deschidere în 2021 și Slatina - Colonești și Colonești - Pitești, cu termen de deschidere în 2023 (pentru ultimele două contractele au fost semnate în septembrie).

ALTE AUTOSTRĂZI DESCHISE CIRCULAȚIEI

A2 (București - Constanța) și A4 (Centura Constanța) sunt deschise integral. Pe A6 (Lugoj - Calafat) singură porțiune deschisă circulației este Balint - Centura Lugoj (11 km); nu există planuri de extindere a acesteia. Pe A11 (Arad - Oradea) singura porțiune deschisă este de 3,5 km, între Arad și DN7. Nu există alte planuri pentru această autostradă cu excepția legăturii Oradea - Borș, în execuție.

AUTOSTRĂZI ÎN PREGĂTIRE

Pentru viitoarea autostradă Târgu-Mureș - Ungheni există licitație în derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Târgu-Mureș – Târgu-Neamț. Pentru viitoarele autostrăzi Sibiu - Făgăraș, Brașov - Bacău și Timișoara - Moravița există contracte în derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

loading...
Comenteaza