Tramvaiele, obiect de campanie electorală. Cum gândesc administraţiile marilor oraşe circulaţia cu tramvaiul

Tramvaiele, obiect de campanie electorală. Cum gândesc administraţiile marilor oraşe circulaţia cu tramvaiul
Tramvaiele, obiect de campanie electorală nu doar în Cluj, ci şi în Arad şi Iaşi, relevă o companie de consultanţă, Club Feroviar.

 

Alegerile locale desfăşurate la începutul lunii iunie în România au arătat o creştere uşoară a
interesului faţă de proiectele legate de transportul cu tramvaiul în discursurile politice, în programele candidaţilor dar şi în voturile electoratului, în comparaţie cu alegerile de acum patru ani.


În oraşe precum Aradul, Iaşiul sau Clujul, care desfăşoară sau au în plan mari proiecte de modernizare ale infrastructurii sau achiziţii de tramvaie noi, primarul sau gruparea politică câştigătoare este aceeaşi care a iniţiat aceste proiecte, dar nu acelaşi lucru s-a întâmplat în oraşe precum Timişoara, Galaţi sau Craiova. Transportul public cu tramvaiul a fost puternic dezbătut în oraşe precum Arad, Cluj, Timişoara, pe fondul acestor investiţii sau planuri de investiţii în modernizare.


La Timişoara, Gheorghe Ciuhandu, primar în ultimele cinci mandate, sub care s-au lansat proiectele de modernizare a infrastructurii, nu a mai candidat. Recent, Consiliul local aprobase un împrumut de 50 de milioane de euro pentru achiziţionarea de tramvaie noi. Alesul Nicolae Robu nu a fost de acord cu achiziţionarea de tramvaie noi, declarând că nu este o prioritate şi că e mult mai important ca Timişoara să reabiliteze termic toate clădirile decât să cumpere tramvaie.


La Arad, unde Gheorghe Falcă a fost reales pentru un al treilea mandat, proiectele legate de tramvai sunt bine văzute de toţi politicienii. Aradul este unul din oraşele cu cel mai mare grad de reabilitare a liniilor de tramvai şi are deja asiguraţi bani pentru achiziţie de tramvaie noi şi modernizare a depoului printr-un împrumut de zece milioane de euro de la BERD. Opozanţi ai actualului primar au susţinut şi ei că este nevoie de tramvaie noi, dar şi de extinderi, şi că se poate face mult mai mult în acest sens.

La Cluj, prima garnitură de tramvai adusă pentru 1,5 milioane de euro, înainte de alegeri, a fost folosită ca vehicul electoral: la prezentarea primului tramvai, unde a fost chemată presa, au ajuns nu doar primarul interimar Radu Moisin (PDL), ci şi candidatul partidului la fotoliul de primar Emil Boc, preşedintele PDL Cluj Daniel Buda, şi prefectul Florin Stamatian şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alexandru Coroian (PDL).

"În Bucureşti, transportul public s-a bucurat de ceva mai multă atenţie ca în alegerile precedente, dar, cu puţine excepţii, soluţiile propuse de candidaţi cu greu s-au ridicat la pretenţiile unei capitale", arată Club Feroviar.

"13 oraşe din România folosesc transportul cu tramvaiul, mai puţin cu două faţă de acum cinci ani,
prin renunţarea la acest mod de transport în două oraşe importante, Braşov şi Constanţa.
Majoritatea oraşelor cu tramvaie derulează proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, multe
dintre ele obţinând finanţări nerambursabile prin intermediul Programului Operational Regional
(POR), Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor. Oradea, în 2008, şi Clujul, în 2012, sunt singurele oraşe care au achiziţionat vehicule noi de tramvai. Şi-au anunţat intenţii în acest sens şi oraşele Arad, Timişoara, Iaşi, oraşe unde s-au făcut în ultimii ani modernizări semnificative ale infrastructurii", arată un studiu de piaţă al companiei de consultanţă.


Club Feroviar este o companie de consultanţă strategică, ce acţionează ca o platformă integrată
de comunicare adresată organizaţiilor din domeniul feroviar, transportului multimodal și
transportului public.

Etichete
Comenteaza