Update Transferoviar Cluj, blocată pe noul traseu Gara de Nord – Otopeni

Transferoviar Cluj, blocată pe noul traseu Gara de Nord – Otopeni
Restricțiile de circulație de pe noul traseu sunt impuse de CFR Infrastructură

Operatorul privat pe calea ferată Transferoviar Călători Cluj (TFC) se vede nevoit să întrerupă noile curse dintre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) și Gara de Nord, la scurt timp după demararea acestora.

“Având în vedere solicitările CFR SA Infrastructură pentru efectuarea lucrărilor de întreținere a liniei de cale ferată pe relația București Nord – AIHC, trenurile TFC vor fi anulate în perioada 25 ianuarie – 13 februarie.

În 25 ianuarie vor circula doar trenurile 15021, pe relația București Nord – AIHC, și trenul 15020, pentru retur. În 14 februarie nu vor circula trenurile 15021, pe relația București Nord – AIHC, și trenul 15020, pentru retur”, a transmis conducerea companiei clujene.

Primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile și stația AIHC a aparținut TFC. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care a construit noua legătură feroviară.

Valoarea contractului pentru construcție a fost de 398 de milioane de lei. Compania CFR Infrastructură a emis un act administrativ pentru circulația pe noul traseu. Trenurile pe acestă rută au început să circule la începutul lunii decembrie.

Ruta are 19 km şi poate fi parcursă în 20 -25 de minute. CFR Infrastructură anunţa că 72 de trenuri vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, acestea fiind operate de TFC, CFR Călători și Regio Călători. Compania clujeană avea în 2019 afaceri de 110 milioane de lei și un profit de 1,5 milioane.

CFR Infrastructură: constructorul a cerut închiderea circulației

CFR SA a informat că, în perioada 25 ianuarie - 8 februarie, pe relația respectivă, antreprenorul va executa, în intervalul orar 08:40-14:30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, "conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției".

"Lucrările se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective, procesul tehnologic necesitând un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Este important de menționat faptul că acest tip de lucrări se execută la orice investiție care presupune înlocuirea suprastructurii căii.

Fiind astfel îndeplinite conditiile tehnice de realizare a căii fără joante pe relația București Nord - AIHC, prin atingerea tonajului de stabilizare și fiind anunțate și temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulației pentru desfășurarea acestor lucrări de sudură a șinelor și aparatelor de cale, prevăzute în procesele tehnologice ale proiectul de realizare a investiției și consemnate în documentele de recepție.

În perioada desfășurării lucrărilor, 25 ianuarie - 8 februarie 2021, orele 08:40-14:30, CFR SA a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri din cele 72 de prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord - AIHC - terminalul 1, celelalte trenuri respectând programul de circulație stabilit în intervalul orar 14:30-08:40, pe această rută.

Trenurile anulate în perioada 25 ianuarie - 8 februarie sunt următoarele: CFR Călători – patru (10715, 10718, 10717, 10720); Regio Călători – opt (16049, 16048, 16051, 16050, 16053, 16052, 16055, 16054); TFC – șase. TFC a solicitat din proprie inițiativă anularea a încă patru trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor de sudură a șinelor și aparatelor de cale.

Lucrările aferente obiectivului de investiții modernizarea liniei de cale ferată București Nord – AIHC - faza I: racord de cale ferată la terminalul 1 al AIHC, au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu cerințele contractuale, fiind recepționate în 3 decembrie 2020.

CFR SA cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată că lucrările executate pe această linie îndeplinesc toate condițiile de siguranță, prevăzute de instrucțiile feroviare de specialitate", a transmis CFR Infrastructură.

Comenteaza