Tranzacția anului - vânzarea The Office crește valoarea pieței de birouri din Cluj

Tranzacția anului - vânzarea The Office crește valoarea pieței de birouri din Cluj
Clădirea de pe Bd. 21 Decembrie este cea mai mare de acest fel din oraș

Tranzacția dintre Mulberry - NEPI și Dedeman a complexului de 61.000 mp, estimată la 130 de milioane de euro, deschide perspective noi pieței office din Cluj-Napoca.

Compania de consultanță imobiliară JLL l-a reprezentat pe antreprenorul Ovidiu Sandor (Mulberry Development) în vânzarea The Office Cluj-Napoca, cel mai valoros proiect de birouri vândut vreodată în afara Bucureștiului.

Vânzarea The Office Cluj Napoca de către Ovidiu Șandor și NEPI Rockastle grupului Dedeman reprezintă cea mai mare tranzacție cu un proiect de birouri încheiată în afara Bucureștiului și stabilește un reper important în ceea ce privește prețul și lichiditatea activelor imobiliare „prime” din orașele secundare, susțin specialiștii de la JLL România.

”Ne bucurăm că am fost implicați într-o nouă tranzacție etalon pentru piața imobiliară locală. Finalizarea vânzării The Office stabilește o serie de recorduri pe piața investițiilor imobiliare din afara Bucureștiului, dar și pentru România, și reprezintă o bornă importantă în peisajul investițional autohton: cea mai mare tranzacție cu un activ imobiliar dintr-un oraș secundar semnată în ultimii 10 ani și prima de această dimensiune unde avem antreprenori români de prestigiu de ambele părți”, a declarat Andrei Văcaru, Head of Capital Markets JLL România.

The Office este cel mai mare proiect de birouri din Cluj-Napoca, având o suprafață de 61.000 mp închiriați integral și este certificat BREEAM Excellent. Prin această tranzacție, Cluj-Napoca își recâștigă poziția pe harta investițiilor imobiliare din România. După ce anul trecut au fost două tranzacții semnificative, dar mai mici pe această piață, vânzarea clădirii de birouri Maestro și a parcului logistic CTPark, preluarea The Office dovedește că există lichiditate pentru produsele instituționale din Cluj, susțin specialiștii imobiliari.

”Vânzarea The Office este un o referință importantă în ceea ce privește prețul produselor prime din orașele secundare. Coordonarea procesului de vânzare ne-a oferit posibilitatea să demonstrăm apetitul ridicat al investitorilor pentru acest proiect și să identificăm care sunt cu adevărat grupurile interesate în achiziția de clădiri de birouri în orașele secundare”, a adăugat Andrei Văcaru, Head of Capital Markets JLL România.

Grupul Dedeman, un nume relativ nou pe piața investițiilor imobiliare, este la a doua tranzacție încheiată în ultimul an în România.

”Este îmbucurătoare afirmarea cumpărătorilor privați români ca jucători importanți pe piața tranzacțiilor imobiliare instituționale. România ar avea de câștigat dacă, pe lângă aceștia, am avea și fonduri de investiții sau fonduri de pensii locale, precum în Ungaria sau Cehia”, a precizat Andrei Văcaru.

Numărul și volumul proiectelor aflate în negociere creează premisele unui an mai bun decât 2018, în care am putea vedea un volum de tranzacții de 1,2 miliarde de euro si mediul propice ca un număr mai mare și mai divers de cumpărători să se uite spre România, conform JLL. “Estimăm că vom vedea în acest an o creștere a tranzacțiilor de mari dimensiuni, doar în portofoliul JLL având încă două tranzacții semnificative care ar trebui să fie închise până la sfârșitul primului semestru”.

JLL este o companie specializată în servicii profesionale și de management al investițiilor, dedicate domeniului imobiliar, servicii oferite celor care doresc să obțină valoare adăugată prin deţinerea, închirierea sau investițiile în proprietăți imobiliare. Înregistrând venituri anuale globale de 6,7 miliarde de dolari, JLL activează în 300 de sucursale în 80 de țări și înglobează 80.000 de angajați.

Comenteaza