Video Turda scapă de traficul greu. Drumul expres Autostradă - Centură, prins la finanțare

Turda scapă de traficul greu. Drumul expres Autostradă - Centură, prins la finanțare
Viitorul drum expres va lega A3 de Centura Cluj Sud-Est prin zona Mărtinești - Vâlcele

Drumul expres de 5 km care va face joncțiunea dintre Autostrada Transilvania (A3) și Centura Cluj Sud-Est Vâlcele - Apahida, care costă 78 de milioane de euro, a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

“Vreau să vă dau o veste bună. Drumul care leagă autostrada de Cluj-Turda este prins în PNRR. Verificați la pagina 237 și veți vedea banii alocați! O să vă spun că deja contractul pentru studiul de fezabilitate este semnat, în februarie 2021 va fi gata și se organizează licitația cu o durată de execuție de șapte luni de zile.

Deci, sfârșitul anului viitor, începutul anului 2022 sunt șanse să scăpați de traficul greu din Turda”, le-a transmis gazdelor edilul Clujului, Emil Boc, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate în acest municipiu.

Drumul expres A3 – Mărtinești –Vâlcele, cuprins în lista investițiilor propuse spre finanțare în cadrul PNRR pentru domeniul transport durabil, va avea o lungime totală de 9 km, iar suma totală a investiției se ridică la 78 de milioane de de euro, conform In Turda.

La conferință au mai participat vicepremierul României Raluca Turcan, ministrul fondurilor europene Marcel Ioan Boloș, europarlamentarul Daniel Buda, deputatul Cristina Burciu, prefectul Mircea Abrudean, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, viceprimarul Turzii, Daniela Pirlea, și primarul Câmpiei Turzii, Dorin Lojigan.

PNRR reprezintă un document strategic structurat pe două priorități: reforme și investiții. Cu un total alocat de 30,4 miliarde de euro (prețuri 2018), respectiv de 33 de miliarde (prețuri curente), planul este structurat pe trei piloni și pe 12 domenii prioritare pentru dezvoltarea României.

Cerința actuală din propunerea de Regulament aplicabil PNRR este ca din suma aferentă granturilor, 70% să fie disponibilă până în 2022, iar restul de 30% să se aloce, pe baza unei formule prestabilite, în funcție de evoluțiile macroeconomice de la nivelul fiecărei țări.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (584 km), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract - estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde - încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Centura de ocolire Sud-Est a fost inaugurată în 2011, cu excepţia unui tronson de 3 km, afectat de alunecări de teren. Inițial, autorităţile estimau că proiectul va costa 60 de milioane de euro. Costurile au ajuns la 150 de milioane, făcând din acest drum una dintre cele mai scumpe centuri din România.

loading...
Comenteaza