Ultima zi de muncă pentru 800 de angajaţi ai Bechtel
- Scris de Mihai Prodan
- 28 Ian 2011, 00:42
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
825 de angajaţi ai Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, vor rămâne şomeri începând de luni. Contractele de muncă ar urma să fie desfăcute în 30 ianuarie, conform legislaţiei, însă aceasta este o zi nelucrătoare.
Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj va înregistra desfacerea celor 825 de contracte de muncă luni, iar angajaţii beneficiază de o perioadă de preaviz de 20 de zile lucrătoare. “Termenul va expira în 28 februarie, când vor înceta şi raporturile de muncă”, a explicat inspectorul-şef al ITM Cluj, Emilian Roşca. Iniţial, instituţia a prelungit termenul de negociere între Bechtel şi sindicate cu 10 zile, la solicitarea acestora. Liderul sindicatului Transilvania de la Bechtel România, Mihai Lup, a spus că va face publice informaţii despre situaţia angajaţilor în următoarele zile. “Deocamdată nu avem noutăţi”, a explicat Lup.
Bechtel a anunţat că va fi nevoită să concedieze salariaţii începând cu această lună, din cauza lipsei de front de lucru şi a datoriilor pe care beneficiarul, Compania Naţională de Autostrăzi, le are pentru achitarea lucrărilor efectuate.
Liderul Cartelului Alfa Cluj, Grigore Pop, a atras atenţia că, dacă se vor produce, concedierile de la Bechtel vor duce la adevărate drame. “Ni se tot spune că nu sunt bani, că nu se ştie nimic concret, însă cei 60 km de la Suplacu de Barcău ar putea fi terminaţi în 2011. Am date că Bechtel ar fi găsit un investitor, însă nu a fost acceptat”, a declarat Pop. Continuarea lucrărilor de la Câmpia Turzii la Braşov va depinde în exclusivitate de posibilitatea de a obţine finanţare prin parteneriat public-privat, a subliniat Andreea Paul Vass, consilier pe probleme economice al premierului Emil Boc. Din magistrala Braşov - Borş s-a inaugurat traseul Gilău - Câmpia Turzii. Proiectul a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat direct grupului american Bechtel, dar suma s-a majorat între timp.
Bechtel a anunţat că va fi nevoită să concedieze salariaţii începând cu această lună, din cauza lipsei de front de lucru şi a datoriilor pe care beneficiarul, Compania Naţională de Autostrăzi, le are pentru achitarea lucrărilor efectuate.
Liderul Cartelului Alfa Cluj, Grigore Pop, a atras atenţia că, dacă se vor produce, concedierile de la Bechtel vor duce la adevărate drame. “Ni se tot spune că nu sunt bani, că nu se ştie nimic concret, însă cei 60 km de la Suplacu de Barcău ar putea fi terminaţi în 2011. Am date că Bechtel ar fi găsit un investitor, însă nu a fost acceptat”, a declarat Pop. Continuarea lucrărilor de la Câmpia Turzii la Braşov va depinde în exclusivitate de posibilitatea de a obţine finanţare prin parteneriat public-privat, a subliniat Andreea Paul Vass, consilier pe probleme economice al premierului Emil Boc. Din magistrala Braşov - Borş s-a inaugurat traseul Gilău - Câmpia Turzii. Proiectul a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat direct grupului american Bechtel, dar suma s-a majorat între timp.
DISTRIBUIE
Comenteaza