Un gigant aerian estimează rezultate mai „subțiri” în al treilea trimestru din 2024. De ce scad câștigurile
- Scris de Ziua de Cluj
- 31 Iul 2024, 13:09
- Economie
- Ascultă știrea
Lufthansa, o importantă companie aeriană europeană estimează o scădere a câștigurilor în T3 2024.
Compania aeriană germană Lufthansa se aşteaptă la o scădere a câştigurilor în trimestrul al treilea, pe măsură ce randamentele scad şi costurile unitare cresc, a declarat miercuri compania, citată de Reuters, potrivit Mediafax.
Lufthansa se alătură semnalelor de alarmă pentru companiile aeriene europene pe fondul cererii în scădere şi a problemelor legate de livrarea aeronavelor.
Preţurile biletelor de avion din Europa şi Asia au început să se stabilizeze sau să scadă, semnalând declinul unui boom prelungit al călătoriilor post-COVID şi provocând un eşec companiilor aeriene care se luptă cu costuri mai mari şi cu disponibilitatea limitată a aeronavelor.
În al treilea trimestru, Lufthansa se aşteaptă ca randamentele să fie mai mici cu un procent cu o singură cifră faţă de nivelurile din 2023, în timp ce costurile unitare sunt de aşteptat să crească într-o măsură similară, a declarat compania într-un comunicat.
„Datorită cererii ridicate şi continue de zboruri, aceasta a dus la o creştere semnificativă de la an la an a capacităţii şi a volumelor de vânzări pentru companiile noastre aeriene de pasageri”, a declarat directorul general Carsten Spohr într-un raport intermediar.
„Cu toate acestea, creşterea capacităţii la nivelul întregii pieţe a intensificat presiunea asupra preţurilor pentru companiile aeriene de pasageri, determinând scăderea randamentelor”.
Analiştii au subliniat o abordare mai prudentă a creşterii capacităţii la Lufthansa anul trecut, ceea ce înseamnă că a fost lovită mai puternic de scăderea randamentelor în acest an, deoarece extinderea capacităţii sale este mai rapidă.
Grupul a subliniat, de asemenea, o „normalizare” a preţurilor biletelor, despre care multe companii aeriene, cum ar fi Ryanair, au declarat că arată o sensibilitate deosebită la preţ în rândul consumatorilor europeni, al căror apetit pentru a plăti pentru călătorii cu orice preţ este în scădere.