Un gigant aerian estimează rezultate mai „subțiri” în al treilea trimestru din 2024. De ce scad câștigurile

Un gigant aerian estimează rezultate mai „subțiri” în al treilea trimestru din 2024. De ce scad câștigurile

Lufthansa, o importantă companie aeriană europeană estimează o scădere a câștigurilor în T3 2024.

Compania aeriană germană Lufthansa se aşteaptă la o scădere a câştigurilor în trimestrul al treilea, pe măsură ce randamentele scad şi costurile unitare cresc, a declarat miercuri compania, citată de Reuters, potrivit Mediafax.

Lufthansa se alătură semnalelor de alarmă pentru companiile aeriene europene pe fondul cererii în scădere şi a problemelor legate de livrarea aeronavelor.

Preţurile biletelor de avion din Europa şi Asia au început să se stabilizeze sau să scadă, semnalând declinul unui boom prelungit al călătoriilor post-COVID şi provocând un eşec companiilor aeriene care se luptă cu costuri mai mari şi cu disponibilitatea limitată a aeronavelor.

În al treilea trimestru, Lufthansa se aşteaptă ca randamentele să fie mai mici cu un procent cu o singură cifră faţă de nivelurile din 2023, în timp ce costurile unitare sunt de aşteptat să crească într-o măsură similară, a declarat compania într-un comunicat.

„Datorită cererii ridicate şi continue de zboruri, aceasta a dus la o creştere semnificativă de la an la an a capacităţii şi a volumelor de vânzări pentru companiile noastre aeriene de pasageri”, a declarat directorul general Carsten Spohr într-un raport intermediar.

„Cu toate acestea, creşterea capacităţii la nivelul întregii pieţe a intensificat presiunea asupra preţurilor pentru companiile aeriene de pasageri, determinând scăderea randamentelor”.

Analiştii au subliniat o abordare mai prudentă a creşterii capacităţii la Lufthansa anul trecut, ceea ce înseamnă că a fost lovită mai puternic de scăderea randamentelor în acest an, deoarece extinderea capacităţii sale este mai rapidă.

Grupul a subliniat, de asemenea, o „normalizare” a preţurilor biletelor, despre care multe companii aeriene, cum ar fi Ryanair, au declarat că arată o sensibilitate deosebită la preţ în rândul consumatorilor europeni, al căror apetit pentru a plăti pentru călătorii cu orice preţ este în scădere.

Comenteaza