Un startup clujean, finanțat cu 1,6 milioane euro

Un startup clujean, finanțat cu 1,6 milioane euro
Fondatorii afacerii pornite de la Cluj: Vasile Tămaș și Lucian Cramba

Compania IT clujeană Beez, activă în România și în Marea Britanie, va beneficia de o finanțare de 1,2 milioane de euro pentru a-și dezvolta sistemul de cumpărături online cu beneficii.

Beez a finalizat discuțiile cu investitorii privați - fondul de investiții RocaX și GapMinder - în urmă cărora s-a concretizat suma necesară dezvoltării proiectelor și a produsului, pentru ambele piețe. Până acum, compania a dezvoltat și aplicat un sistem de cumpărături cu beneficii (cashback) și creditarea fără rate sau dobândă a cumpărăturilor online.

Această rundă vine la șase luni de ultima anunțată de către compania fondată de către Lucian Cramba și Vasile Tămaș, în care au obținut 250.000 de euro. Până acum business-ul a primit 1,65 milioane de euro de la investitori.

,,Ne bucură încrederea pe care ne-au acordat-o primii noștri parteneri de drum și cei care au crezut în progresul nostru încă de la început - RocaX și GapMinder -, dar și faptul că pe lângă ei s-au alăturat investitori privați, ceea ce dovedește parcursul nostru de până acum și evoluția pe etape a ceea ce ne-am propus cu acest produs”, spune Vasile Tămaș, CEO al Beez.

Cele 1,2 milioane de euro vor fi folosite pentru trecerea în etapa următoare a companiei, care se concentrează pe creșterea bugetului de marketing și pe progresul pe partea de produs, dar și pe clienții Beta - fidelizarea lor și oferirea celei mai bune variante de shopping online cu beneficii.

,,Suntem conștienți de nevoile unui consumator de online, astfel încât avem în plan mai mult decât concretizarea clară a cashback-ului pentru utilizatorii noștri, dar și ceea ce înseamnă posibilitatea de a cumpăra produse cu preț mai mare decât cel al bugetului personal și plătite în rate, dar fără taxe sau dobânzi, trecând dincolo de sistemul clasic bancar de finantare”, declară Lucian Cramba.

Compania are un an și jumătate de la înființare și, de la lansarea platformei web și a aplicației mobile Beez, are 160.000 de utilizatori, și 290.000 euro economisiți în tranzacții. Momentan, plaforma oferă cashback utilizatorilor la fiecare cumpărătură intermediată prin ea și se extinde cu posibilitatea de a cumpăra produse online, dar și offline și a plăti în termen de 45 de zile, printr-un sistem de rate fără comision sau dobândă.

Startup-ul a fost gândit la Alba Iulia, dar înregistrat la Cluj-Napoca, potrivit Startup Cafe. Curentul platformelor online și al aplicațiilor de fidelizare a consumatorilor prin recompense, în comerț și alte servicii, a fost promovat de platforma Honey, fondată de antreprenorii americani George Ruan și Ryan Hudson.

În 2019, procesatorul de plăți online PayPal a anunțat că a demarat procesul de achiziționare a platformei Honey, pentru 4 miliarde de dolari. Honey are 17 milioane de utilizatori activi pe lună. Prin intermediul serviciilor sale, platforma a ajutat milioane de consumatori să economisească 1 miliard de dolari la cumpărăturile de la magazinele partenere, în 2018.

Honey are 30.000 de magazine online partenere, cu profiluri diverse, de la haine și electronice până la turism și livrare de pizza. Printre magazinele partenere se numără Amazon, Walmart, Sephora, Macy's.

Comenteaza