Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape de finalizare. "Sperăm să nu devină muzeu"

Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape de finalizare. "Sperăm să nu devină muzeu"

Pe unul dintre loturile Autostrăzii Transilvania (A3) aflat între municipiile Câmpia Turzii și Târgu-Mureș lucrează compania italiană Astaldi, care a mobilizat în șantier 325 de muncitori. Asociația Pro Infrastructură (API) cere măcar finalizarea nodului de conexiune.

Lucrările la lotul de 18 km dintre Iernut și Chețani sunt efectuate în proporție de 90%, termenul de finalizare convenit de constructor cu Ministerul Transporturilor fiind 30 iunie, conform Radio Cluj. Pentru deschiderea traficului rutier pe acest lot este nevoie de construirea unui nod rutier care să lege autostrada de E60. Acest punct de legătură se află pe lotul vecin, Chețani – Câmpia Turzii, la care lucrează compania autohtonă Straco.

Constructorii români au stabilit împreună cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ca, în această perioadă, să își concentreze forța de lucru pentru execuția acestui nod. Până în 30 iunie urmează să fie realizată cel puțin o bretea provizorie, care să permită deschiderea lotului de autostradă finalizat, iar întregul nod rutier să fie gata până la începutul lunii septembrie.

Pentru finalizarea restului de 16 km de la Chețani la Câmpia Turzii nu poate fi înaintat însă un termen precis. Lucrările au fost realizate într-un procent de numai 40%, iar constructorul întâmpină se confruntă cu riscul falimentului.

Cel mai optimist termen pentru acest tronson este sfârșitul anului 2021, în cazul în care constructorul va reuși să depășească problemele financiare. În momentul terminării lucrărilor la lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii, A3 va avea o porțiune neîntreruptă de 130 km, cuprinsă între Nădășelu și Târgu-Mureș.

API a atras atenția că primul termen de inaugurare al tronsonului Chețani - Câmpia Turzi, trimestrul III 2017, a fost amânat succesiv de cinci ori până în decembrie 2020.

"Nici vorbă să fie respectat, stadiul în teren fiind de doar 32%, la patru ani de la ordinul de începere și peste cinci de la semnarea contractului! Straco nu mișcă aproape deloc în șantier din cauza problemelor financiare și a lucrărilor suplimentare neplătite de CNAIR, fiind imposibilă finalizarea în acest an.

Solicităm conducerii CNAIR demiterea tuturor incompetenților care s-au ocupat de contract și găsirea unei soluții legale pentru finalizarea cât mai rapidă (măcar parțială) a nodului Chețani, astfel încât cei 18 km de pe lotul vecin (care vor fi gata în trei luni) să nu devină un nou muzeu de autostradă", a replicat API.

Comenteaza