Unde vedem când şi cât ne cade internetul

Unde vedem când şi cât ne cade internetul
Autoritatea de Reglementare va obliga furnizorii să îşi includă pe site-uri şi în contracte întârzierile de transfer şi rata pierderii de pachete de date.

Parametrii de calitate ai serviciului de internet vor fi incluşi în contractele cu clienţii, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Clienţii se plâng că furnizorii încalcă de multe ori prevederile stipulate în contracte, iar întreruperile sunt rezolvate cu întârziere.

Până la 20 ianuarie 2012, toţi furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a include în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet, conform ANCOM. De asemenea, până la 1 ianuarie 2012 furnizorii au obligaţia de a publica o procedură privind măsurarea parametrilor de calitate. Primele date vor fi făcute publice pe paginile proprii de internet până la 25 aprilie 2012 pentru trimestrul I. Autoritatea a specificat că furnizorii vor avea obligaţia să includă în contracte viteza de transfer a datelor, întârzierile şi variaţia lor de transfer, precum şi rata pierderii de pachete (în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată). În contracte vor fi incluse viteza nominală/maximă şi cea minim garantată de transfer a datelor. Dacă furnizorul nu asigură o viteză minim garantată, acesta va menţiona explicit în contract şi în condiţiile generale.

ANCOM va pune la dispoziţia publicului pe pagina de internet proprie o aplicaţie interactivă care va permite utilizatorilor să măsoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor. Instituţia va publica trimestrial statistici cu privire la aceşti indicatori, astfel încât utilizatorii să îşi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizori. Aceştia vor include în contracte şi termenul de la care va începe furnizarea accesului la internet exprimat în zile calendaristice, de remediere a deranjamentelor exprimat în ore şi de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor (exprimat în ore). Furnizorii vor publica trimestrial valorile parametrilor şi frecvenţa referitoare la deranjamente şi corectitudinea facturării. Ei vor menţine pe internet date complete şi exacte cu privire la aceşti indicatori, astfel încât utilizatorii finali să poată accesa şi valorile corespunzătoare ultimelor patru trimestre. "Prin asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte parametrii de calitate aferenţi serviciului de acces la internet, utilizatorii finali pot evalua furnizorul şi evoluţia calităţii serviciului în timp", a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

"RCS & RDS are postat pe site-ul propriu un test de viteză pentru internet. Cei care vizitează site-ul pot testa vitezele de download şi de upload, iar testul este valabil pentru orice vizitator, nu numai pentru clienţii noştri. Am vrut să dăm permanent clienţilor şi potenţialilor clienţi posibilitatea de a compara vitezele pe care le pot avea cu internetul prin fibră optică Digi Net Fiberlink cu vitezele oferite de alţi operatori. Este vorba de posibilitatea de a urmări oricând doreşti viteza disponibilă în momentul în care accesezi anumite pagini, portaluri şi de a vedea că ai constant această viteză", a precizat Cristina Nicoară, reprezentant al furnizorului RCS&RDS.

"Clujenii reclamă mai ales că viteza de trafic este de multe ori la 30% faţă de cea specificată în contractul cu furnizorul. Alte reclamaţii vizează calitatea serviciilor de internet sau că termenul de instalare a serviciilor de internet, telefonie sau televiziune prin cablu depăşeşte perioada de 90 de zile prevăzută în contractele pe care le-au încheiat", afirmă Mircea Radu, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj.

Ce reclamă clienţii

"De două zile m-am conectat la UPC (internet 25 mb/s şi TV digital) şi, din prima zi de când mi-a fost instalat internetul, îmi tot cade pentru perioade lungi de timp... merge 10-15 minute, după care cade... cam una-două ore. Am sunat la ei şi a venit un tehnician şi a umblat la cablurile de pe scară".

"I-am avertizat telefonic pe cei de la RCS că, dacă nu-mi rezolvă problema internetului, mâine la prima oră depun plângere la Protecţia Consumatorilor.
În mai puţin de o oră, două echipe erau «cocoţate» pe stâlpii de pe stradă, verificau conexiunile, amplificatoarele şi, în final, au venit la mine şi mi-au schimbat modemul, lăsându-mi-l pe al lor, de teste".

"La Romtelecom, întreruperile durează cam 5-10 secunde până când îşi revine. În rest, sper să nu copieze exemplul de la alţi provideri: «Merge foarte bine, domnule, nu o să mai vedeţi la altcineva asemenea performanţă! În prima lună»".

 

Comenteaza