Ungaria pregătește TGV-ul Budapesta - Cluj. Va circula cu peste 200 km/h

Ungaria pregătește TGV-ul Budapesta - Cluj. Va circula cu peste 200 km/h

Țara vecină a alocat 3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate a trenului de mare viteză Budapesta - Cluj-Napoca și va face anunțul de achiziție publică, anunță ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto.

Oficialul maghiar spune că președintele PSD, Liviu Dragnea, ar dori ca ruta prevăzută inițial pentru viitorul tren să fie prelungită până la București, conform Hotnews. Întrebat, la Târgu-Mureș, într-o conferință comună cu președintele UDMR, Kelemen Hunor, despre proiect, Szijjarto a spus că realizarea studiului va dura un an și jumătate.

„Trenul de mare viteză este un dezavantaj competitiv al Europei Centrale. Uitați-vă cât timp facem între București și Budapesta cu trenul! România este unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai Ungariei, relațiile dintre oameni sunt strânse, este foarte motivant să avem această linie ferată.

Planul inițial a fost Budapesta – Cluj, dar când am vorbit cu domnul președinte Dragnea a spus că ar dori Budapesta – Cluj - București. Eu am spus că este o solicitare legitimă și de ce nu, e cu atât mai bine. Acasă am alocat un miliard de forinți, 3 milioane de euro, pentru realizarea studiului de fezabilitate și vom face anunțul de achiziție publică.

Realizarea studiului de fezabilitate va dura cam un an și jumătate. O veste bună este că și Guvernul României a decis să înceapă dezbaterile pe acest subiect. Noi dorim o dezbatere și un dialog continuu să vedem linia de graniță și toți parametri tehnici. Eu consider că și asta ar putea fi o poveste de succes”, a spus Szijjarto.

Ministrul român de externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar au convenit, anul trecut, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj şi Budapesta. 

Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar. În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 km/h. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu 160 km/oră.

Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat mult mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate. Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile pot circula cu peste 250 km/h şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/h sunt considerate căi ferate de mare viteză.

Comenteaza