Foto Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți

Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți
Universitarii clujeni și-au prezentat noul lor produs la început de an
Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți
Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți
Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți
Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți
Universitatea de Științe Agricole a scos prima serie de cârnați picanți

Instituția de învățământ superior din Cluj a obținut o medalie de bronz la evenimentul SlanăFest pentru cârnații picanți produși sub brandul său Gourmeticus Academicum.

Cârnații sunt produși în laboratoarele de la Facultatea de Știința și Tehnologia Alimentelor Cluj-Napoca. Reprezentanții USAMV și-au descris pe rețeaua de socializare Facebook participarea la festivalul clujean.

”Deși la prima ieșire în lume, au reușit să facă impresie. Și nu una oarecare, ci chiar de podium: locul trei la Slană Fest 2019. Nici nu ne miră prea tare. Doar e neaoș produs local, cu mare migală pregătit doar din carne de porc, slănină și condimente de tot felul, cumpătat folosite pentru deplină savoare.

Cum a cucerit? Cum altfel decât prin gustul său natural, autentic, ușor picant, deloc aprig ori prea pișcător. Chiar potolit, am putea spune pentru că știe a se face plăcut tuturor. Apoi, prin adieri molcome de ușoară afumare suficient cât să ne aducă aminte de gustul bun din copilărie”.

Asistentul Lucian Cuibus a condus echipa de producție și s-a aflat la stand. “Produsul este tare versatil, căci merge de minune așa cum e el, alături de pită bună, brânză și zdravene felii de ceapă. Dar și trecut prin dogoarea focului ne va încânta cu desăvârșire gusturile și simțurile”. Festivalul de la Cluj s-a desfășurat în perioada 1-3 februarie.

USAMV a scos la vânzare anul trecut pentru publicul larg mai multe tipuri de plante aromatice la ghiveci (busuioc, salvie, mentă, oregano), dar și răsaduri de legume tradiționale. Inițiativa se înscrie în strategia instituției de a comercializa produsele sale care până acum erau folosite doar pentru consum propriu sau ca prezentare la târguri și expoziții de profil.

Toate răsadurile au fost plantate individual la USAMV, în ghivece, din semințe românești, iar vânzarea s-a făcut la serele din incintă. Ulterior instituția a început comercializarea căpșune și a cireșe, dar și trandafiri. La unitatea din incinta USAMV se vând ouă, lapte, spanac sau salată.

Din 2018 USAMV comercializează iaurtul Gourmeticus Academicum și a anunțat vor urma produsele de panificație, berea și vinul. Instituția și-a propus să fie o universitate antreprenorială, ca exemplu pentru tinerii care vor să își deschidă o afacere în domeniul agro-alimentar, dar și să ofere produse locale de calitate superioară la prețuri accesibile.

Comenteaza