Foto Vești bune la început de vară! Se deschide circulația pe o nouă porțiune din A1 Sibiu – Pitești

Vești bune la început de vară! Se deschide circulația pe o nouă porțiune din A1 Sibiu – Pitești
| Foto: CNAIR
Vești bune la început de vară! Se deschide circulația pe o nouă porțiune din A1 Sibiu – Pitești
Vești bune la început de vară! Se deschide circulația pe o nouă porțiune din A1 Sibiu – Pitești
Vești bune la început de vară! Se deschide circulația pe o nouă porțiune din A1 Sibiu – Pitești

Ultima bucată rămasă în lucru din Secţiunea 5 din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, de la Curtea de Argeş la Piteşti, va fi deschisă traficului de miercuri, de la ora 15.00.

Circulația pe cei 14,57 km din secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu Pitești se deschide cu trei luni mai devreme faţă de termenul contractual, anunță oficialii de la Transporturi după o vizită pe șantier.

"Se va putea circula astfel pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km.

Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș) a fost construită prin fonduri europene și este parte integrantă a autostrăzii Sibiu - Pitești (122,11 km).

În momentul de față se circulă parțial pe secțiunea 5, între Nodurile rutiere Bascov și Băiculești (15,78 km) și pe secțiunea 1 (Sibiu – Boița), care are o lungime de 13,17 km (deschisă în decembrie 2022)" - a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.

La ora actuală sunt în lucru alte 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, parte a coridorului 4 Pan-european:

- Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
- Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
- Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.

Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești.

Această autostradă (tronson al Autostrăzii A1), construită prin fonduri europene, este prima care va traversa Munții Carpați și va asigura pe teritoriul României conexiunea pe axa Est-Vest (Constanța-Nădlac).

Comenteaza