9 din 10 contestații au dus la modificarea notei la Evaluarea Națională. Un elev a ajuns de la 2,80 la 8,70

9 din 10 contestații au dus la modificarea notei la Evaluarea Națională. Un elev a ajuns de la 2,80 la 8,70
| Foto: pexels

Peste 19.000 de lucrări au fost corectate greșit la Evaluarea Națională din acest an, iar, dintre acestea, aproape 70% au obținut în urma contestațiilor note mai mari decât cele inițiale.

Rata de modificare a notelor la examenele de Evaluare Națională după contestații se menține, în continuare, foarte ridicată.

Din sinteza rezultatelor înregistrate după soluționarea contestațiilor, publicată de Ministerul Educației, reiese că pentru nu mai puțin de 89,97% dintre lucrările reevaluate nota a fost modificată.

Anul acesta au fost înregistrate 21.854 de contestații (7,12% din numărul total de lucrări), dintre care 13.324 la Limba și literatura română, 265 la Limba și literatura maternă și 8.265 la Matematică. În cazul a 13.757 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 5.906 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.

În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 82,4% (122.301 elevi, cu aproape 28.000 mai mulți decât în anul 2021), în creștere cu 0,1% (135 de elevi) față de rezultatele inițiale (82,3%). A crescut, de asemenea, și numărul elevilor cu media generală 10: 237 (+ 16).

Procentual, la nivel național, 74% dintre notele contestate (16.262) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 3.218 (15%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 166 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 17 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (16 la Limba și literatura română și 1 la Matematică).

De la 2.80, la aproape 9.00

Un caz cel puțin interesant, dacă nu îngrijorător, s-a înregistrat în județul Bihor, unde un elev care a fost notat inițial la examenul de limba română cu 2,80, după recorectarea lucrării nota a crescut cu 6 puncte, la 8,70.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi că diferența de 5,9 puncte din situația elevului din Bihor este cea mai mare din toată țara. Acesta a afirmat că eroarea nu s-a petrecut la corectarea lucrării, ci la transcrierea notei din borderou, adică acolo unde profesorii evaluatori scriu fiecare punctajul calculat. 

„În momentul în care te pui în postura elevului care știe că a făcut de 8,70 și vede rezultatul 2,80, este dramatic, de aceea suntem datori să facem tot posibilul pentru a evita astfel de situații”, a declarat Cîmpeanu, citat de edupedu.ro. Ministrul a pledat pentru digitalizarea Evaluării Naționale și nu a precizat dacă persoanele responsabile vor fi sancționate în vreun fel.

„Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării în educație, evaluării digitale. Mai grave mi se par acele erori în evaluare, sau cel puțin la fel de grave”, a mai spus ministrul. 

O diferență mare între nota dinainte de contestații și cea finală a avut și un elev din Prahova, care a fost evaluat cu 3,75 puncte mai puțin, după cum a spus Cîmpeanu. În această situație, problema a fost de corectură. 

loading...
Comenteaza