Foto Advertorial Comunitatea Elf, profeşionisti în educație, în condiții de siguranță

De 6 luni de zile, mai mult sau mai puțin, ne confruntăm cu toții cu o situație medicală, socială si comunitară nemaiîntâlnită, cea cauzată de pandemia de Covid19. Această problemă medicală gravă a generat o sumă de probleme la fel de grave, cu care sistemele de învățământ din lumea întreagă se confruntă în acest moment.

 

În calitate de dascăli, de părinți si de membri ai societatii în general, întrebările pe care este absolut necesar să ni le punem trebuie să transceandă imediata și justificata îngrijorare cu privire la sănătatea fizică a copiilor și a noastră, a tuturor. Interogația trebuie să fie una a funcționalității, a rolurilor și importanței sistemelor, cu precădere a sistemului de învățământ, un sistem esențial în dezvoltarea și sustenabilitatea oricărei societăți.


Privind tocmai această importanță sistemică a invățămantului in condițiile de criză actuale, la Liceul Teoretic ‘Elf,' am pornit în luna iunie într-un demers dificil al căutării de soluții clare, specifice și rezonabile pentru copii, pentru elevii și profesorii noștri. De-a lungul verii, întreaga echipă de conducere, alături de consiliul profesorilor, a incercat să răspundă unor intrebări esențiale: Care este rolul nostru? În calitate de dascăli, ce putem face pentru comunitate? Cum putem atenua impactul acestei situații pentru elevi? Care sunt soluțiile practice pe care le putem implementa pentru a ajunge la ceea ce ne dorim cu toții, respectiv ca școala să îsi reia activitatea și ca atât elevii, cât și preșcolarii, să se poată întoarce în clase in conditii de maximă
siguranță?

Principiile pe care le-am găsit ca fiind esențiale sunt cele care în mod interesant, ne reprezentau deja ca instituție de învățământ încă de la înființare, si anume creativitatea, empatia, responsabilitatea și competența.

Astfel, am rămas creativi și flexibili, pregătindu-ne pentru orice scenariu - am introdus sistemul de live streaming în fiecare sală de clasă, am investit în infrastructura tehnologică necesară și am desemnat pentru fiecare sediu Elf, o persoană-resursă pe postul de designer instrucțional. Am hotărât să evaluăm situațiile specifice ale fiecărei familii în parte și să oferim elevilor noștri varianta de a participa la școală la un program redus, sau la unul exclusiv online.

Un alt demers esențial pe care l-am finalizat a fost reorganizarea spațiilor exterioare prin amenajarea unor zone pentru cursuri în aer liber. Am găsit varianta de EduDom ca fiind cea mai practică, flexibilă și atractivă soluție pentru copii și profesori. Am creat, împreună cu cei de la Wow, un arhitect și un inginer proiectant, soluții individualizate de Edu-foișoare și de amfiteatre de învățare în aer liber.

În privința responsabilităților cu privire la igienă și sănătate, ne-am asumat proiectarea tuturor circuitelor interne, a fazării programului zilnic de primire și plecare a elevilor, a pauzelor de masă si de recreație în funcție de specificul fiecărui sediu Elf (în momentul de față, Liceul teoretic ‘Elf' funcționând în 8 locații din Cluj-Napoca și școlarizând peste 1300 de elevi și preșcolari). De asemenea, am inițiat două colaborări cu medici epidemiologi care ne-au ghidat în redactarea și aplicarea procedurilor interne cu privire la igienă, servire a mesei și a Regulilor de sănătate pentru fiecare nivel de școlarizare în parte.

Catedra de psihologie a școlii noastre a redactat materiale informative și materiale suport pentru sprijinirea din punct de vedere emoțional, a comunități noastre de elevi, profesori și părinți.

“Cred cu tărie, în calitate de membru în conducerea unei instituții de învățământ, că responsabilitatea găsirii și implementării de soluții este la fiecare dintre noi, și mai ales, că această responsabilitate stă în puterea directorilor și a consiliilor care conduc aceste instituții de învățământ.

A aștepta ca soluțiile la problemele cu care se confruntă sistemul să vină exclusiv din exterior, de la minister sau din partea autorităților este lipsit de realism. A crede, în acelați timp, că 'în România nu se poate' este, din nou, o credință greșită, cu care însă ne-am obișnuit. 

În măsura în care fiecare dintre noi, mai ales în acest moment, îsi asumă un rol clar, se implică în găsirea de soluții și nu renunță să creadă că educația este un principiu absolut vital pentru societate, am toată încrederea că vom depăsi cu succes dificultătile acestor zile si săptămani dar, mai mult, avem suficiente șanse ca această stare de criză să genereze, în timp, chiar unele rezultate cu impact pozitiv asupra sistemului de educație din România” a declarat pentru ziarul nostru Ana Câmpean, director executiv, Liceul Teoretic ‘Elf'.

Liceul Teoretic “Elf” este prima școală particulară din Cluj acreditată de Ministerul Educației, Cercetării și Inovării. Instituția și-a deschis porțile în 15 septembrie 1999, în cadrul Fundației Țăndărică, inaugurată de catre doamna Marcela Pop, profesor de limba engleză. Programul educațional al Liceului Teoretic “Elf” parcurge orele obligatorii conform curriculei naţionale, cu predare în limba română, dar şi orele din oferta specială a școlii: informatică, 2 limbi străine, teatru în limba engleză, dans, studiu de instrument. Oferta Liceului Teoretic “Elf” include şi servirea prânzului la școală, în sala de mese special amenajată. Astazi, Liceul Teoretic “Elf” se definește printr-o echipă de dascăli minunați, profesioniști și dedicați, care implementează un număr mare de programe menite să ofere elevilor noștri o educație completă, dincolo de curricula, 540 de elevi care în fiecare an școlar obțin rezultate de excelența la Evaluarea Națională, la concursuri școlare și extrașcolare, olimpiade şi premii internaționale, şi 11 promoții de absolvenți, care prin rezultatele obtinute la Evaluarea Națională, au plasat Liceul Teoretic “Elf” printre primele școli din județ, in funcție de media de admitere în liceu.

 

Comenteaza