Daniel David: "După mai mult de 20 de ani de lipsă, vom readuce ca nume discipline care contribuie direct la cultura națională"

Daniel David: "După mai mult de 20 de ani de lipsă, vom readuce ca nume discipline care contribuie direct la cultura națională"

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat luni că "după mai mult de 20 de ani de lipsă", vor fi readuse în noile planuri-cadru, discipline care contribuie direct la cultura națională, cum ar fi Istoria românilor, iar gramatica va reveni la liceu.

"Am cerut tuturor disciplinelor (specialiștilor care se ocupă de acestea) să gândească modele noi, nu doar număr de ore, în forma actuală lucrurile nefuncționând bine, în condițiile în care școala produce prea mult analfabetism funcțional pentru secolul XXI. Chiar nu se mai poate așa! Iar profesorii și organizațiile profesionale au început să înțeleagă asta. Spre exemplu, după mai mult de 20 de ani de lipsă, vom readuce ca nume discipline care contribuie direct la cultura națională (Istoria românilor), pentru a da un semnal clar că o lume modernă nu poate exista fără identitatea națională, iar gramatica va reveni, de asemenea, la liceu; așa cum am spus la lansarea planurilor-cadru, prea mulți copii nu-și cunosc corect istoria sau geografia națională și vorbesc prost limba română", a scris Daniel David, luni, pe blogul său, după primele 10 zile de dezbateri ale planurilor-cadru.

Ministrul Educației și Cercetării s-a arătat "optimist că învățăm să dezbatem" și a afirmat că "acest exercițiu de dezbatere a planurilor-cadru este și unul educațional".

Potrivit ministrului, aerisirea curriculumului trebuie să se facă apoi și la nivel de programe.

"Am început astfel să înțelegem filosofia acestor planuri-cadru, și anume nu de a 'scoate' discipline/ore pentru a reduce simplu încărcarea pe elevi, ci de a reduce centralismul (caracterul obligatoriu) prin unele descentralizări la nivelul școlii și la nivelul deciziei elevilor (caracterul opțional). (...) Rămâne de văzut cât se va descentraliza, în această formă unii considerând că este prea mult, alții că este prea puțin. Cu siguranță, în cazul latinei voi propune, în final, revenirea la elementul centralizat, descentralizarea, bună ca intenție, neasigurând încă alegerea rațională acolo unde s-ar cuveni dacă latina rămâne opțională (așa cum am fost convins prin discuțiile cu specialiștii și organizațiile profesionale din domeniu)", a mai susținut David.

Ministrul a adăugat că "dezbaterile continuă, în final, urmărind să avem planuri-cadru în care modernitatea și tradiția contribuie la formarea unor absolvenți buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață".

"Așa cum am spus la lansarea lor, urmăresc ca planurile-cadru care vor rezulta din aceste dezbateri să fie larg acceptate pentru a moderniza educația românească! a spus că urmărește ca planurile-cadru care vor rezulta din dezbateri să fie larg acceptate pentru a moderniza educația românească" - a conchis Daniel David.

Comenteaza