Daniel David, rectorul UBB Cluj: De ce refuză o parte dintre părinți și profesori testarea elevilor

Daniel David, rectorul UBB Cluj: De ce refuză o parte dintre părinți și profesori testarea elevilor

Cu privire la refuzul declarativ al unei părți a părinților și profesorilor de a testa elevii, Daniel David, rectorul UBB Cluj, spune că autoritățile ar trebui să îmbrace adevărul într-o formă care să aducă sens și semnificație în mintea oamenilor, pentru că doar atunci ei vor asculta.

De ce refuză parte dintre părinți și profesori, declarativ, să testeze copiii de coronavirus cu testele de salivă? De ce ministerele Educației și Sănătății își aruncă de la unul la altul acest cartof fierbinte și întind povestea la nesfârșit?

Psihologul Daniel David, profesor și rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a declarat într-un interviu acordat edupedu.ro că reticența oamenilor nu se datorează atât de mult fricii în momentul de față, cât se datorează radicalizării, convingerii excesive a oamenilor că au găsit răspunsurile la problemele psihologice, emoționale cauzate de pandemie și pentru care autoritățile nu au oferit niciun fel de sprijin, niciun ghid.

„Autoritățile nu înțeleg că nu poți duce acest demers într-o logică bio-medicală, ne trebuie un model bio-psiho-social prin care să se înțeleagă mecanismele psihologice”, a spus David. Însă, nimeni de la Guvern nu a luat în serios acest aspect.

Daniel David a declarat că „mintea omului are nevoie de predictibilitate, nu de adevăr. Atunci când ajungi în faza de radicalizare, mai ales în zona teoriilor conspiraționiste, înseamnă că ai găsit niște sensuri și semnificații foarte puternice care dau sens vieții și ai o stare de mulțumire datorită acestora. A ataca acele sensuri și semnificații în orice formă înseamnă a ataca identitatea, esența și nivelul de fericire al omului și de aici apare atitudinea foarte agresivă. Oamenii nu caută adevăruri, caută sensuri și semnificații”.

Întrebat dacă ar putea fi convinși părinții să-și testeze copiii sau dacă se mai poate face acum ceva, Daniel David a răspuns că "e greu de pe o săptămână pe alta să mai facem ceva, altfel ar fi trebuit gândită campania de introducere a testelor din școală, fiindcă ea doar a fost anunțată ca o decizie educațională, dar nu s-a venit cu o campanie de promovare și educație la pachet". 

Aruncarea cartofului fierbinte între ministere cu privire la cine ar trebui să facă testarea elevilor a dus la pierderea credibilităţii în ce priveşte autoritatea statului. "Atitudinea pro-vaccinare a fost afectată de faptul că politicienii și autoritățile și chiar specialiștii nu au făcut un pact național împotriva pandemiei și pro-vaccinare, asta a fisurat și a activat grupuri diferite la nivelul societății", a mai declarat rectorul UBB Cluj. 

Citește interviul pe Edupedu.ro

Comenteaza