Deca: Profesorii să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ministrul așteaptă recomandări și din partea părinților

Deca: Profesorii să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ministrul așteaptă recomandări și din partea părinților

Ministrul Educației, Ligia Deca, face apel la cadrele didactice ca în anul școlar cviitor să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, în contextul în care a vorbit despre personalizarea educației la o conferință de lansare a unui raport al Băncii Mondiale. 

„Pentru anul școlar 2023-2024, voi face un apel la cadrele didactice din România să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Acest efort de evaluare trebuie să fie urmat de adaptarea predării, de discuții cu părinții și de activități remediale”, scrie Ligia Deca pe Facebook.

Declarația vine în contextul în care România își propune să reducă abandonul școlar la aproape jumătate până în 2030. „Am avut în 2015 o rată de abandon școlar timpuriu în școli de aproximativ 19,1 %. În 2022, anul trecut, această rată a fost redusă și am avut în jur de 15%, 15,6%. Cu toate acestea, este foarte departe de ceea ce ne propunem. Ne propunem să avem maximum 9% până în 2030”, a spus ministrul Educației în discursul pe care l-a susținut în conferința Băncii Mondiale „Cum să accelerăm învățarea elevilor: Lecții din 60 de țări, la 3 ani după pandemie”.

„Am avut onoarea să împărtășesc inițiativele României privind reducerea abandonului școlar cu miniștri ai educației și experți internaționali, la lansarea raportului Băncii Mondiale „How to Accelerate Student Learning: Lessons From 60 Countries, 3 Years After the Pandemic”.

Prevenirea abandonului școlar reprezintă o prioritate pentru mine, nu ne permitem să pierdem niciun copil sau tânăr. Prin masă sănătoasă, rechizite, transport și un mediu școlar primitor, susținem elevii vulnerabili să-și continue studiile. În plus, este important să ne asigurăm că fiecare elev dobândește competențele de care are nevoie pentru viața de adult.

În acest sens, raportul Băncii Mondiale ne atrage atenția asupra faptului că este foarte important ca profesorii să-și unească eforturile pentru dezvoltarea competențelor de bază (literație, numerație) ale elevilor. De asemenea, ne amintește că mai ales elevii rămași în urmă din cauza pandemiei sau din alte motive externe potențialului lor au nevoie de sprijin adaptat nivelului de performanță la care se află. (...) Dacă aveți recomandări în acest sens, vă invit să-mi scrieți în comentarii”, și-a încheiat Ligia Deca mesajul postat pe Facebook.

Comenteaza