Elevii din Cluj-Napoca vor învăța după modelul finlandez

Elevii din Cluj-Napoca vor învăța după modelul  finlandez
| Foto: Edupedu.ro

Din această toamnă, elevii din Cluj-Napoca și Oradea vor avea acces la sistemul de educație finlandez prin deschiderea în aceste orașe a două școli primare româno-finlandeze ERI.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Astăzi a avut loc o dezbatere online pe tema „Cum pregătim copiii pentru viață?, organizată de Școala Româno-Finlandeză ERI Cluj-Napoca. La eveniment au participat experți de prestigiu din educație.

Pandemia de coronavirus, care a determinat mutarea cursurilor în mediul online, a accelerat disfuncționalitățile sistemelor de educație din întreaga lume. De asemenea, elevii se confruntă cu provocări noi pentru care câteodată nici profesorii, nici părinții și nici autoritățile nu au suficiente resurse. Acestea sunt doar câteva dintre ideile enunțate de experți români și internaționali în educație care au participat la Conferința „Cum pregătim copiii pentru viață?” organizată de Școala Româno-Finlandeză ERI Cluj-Napoca.

Dezbaterea online a fost centrată pe identificarea de soluții pentru creșterea eficienței sistemului de educație în contextul noilor realități ale școlii românești, prin adaptarea bunelor practici finlandeze. „Unul dintre factorii de succes ai educației finlandeze privește continuitatea procesului educațional de-a lungul timpului și răbdarea cu care am urmărit evoluția și rezultatele obținute. Un alt element-cheie îl reprezintă descentralizarea; avem încă din anii ’80 un sistem de autoevaluare foarte bine pus la punct, în baza căruia funcționăm. Un alt lucru important pe care îl facem în Finlanda este că ascultăm și luăm în considerare ce ne spun copiii, studenții, în designul curriculumului și programei școlare”, a afirmat Ari Pokka, expert mondial în management școlar.

 Unitățile de învățământ fac parte din rețeaua de școli finlandeze ERI și reprezintă extinderea firească a modelului de succes dovedit de Școala Româno-Finlandeză din Sibiu (înființată în 2016) spre alte zone ale țării.

Daniel David, profesor universitar doctor și rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a vorbit despre semnificația și structura termenului „competență”. Totodată, a precizat că „a fost un șoc pentru mulți studenți, în perioada aceasta de pandemie, când au trebuit să învețe într-o variantă online. Nu doar profesorii au avut probleme. Așa numita generație digitală s-a trezit șocată că uneori navigarea pe internet nu înseamnă numai divertisment, plăcere și distracție”.

La conferința online a participat și Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar General Cluj, care a afirmat cu acest prilej: „Gândindu-ne la profilul absolventului pe care trebuie să îl livreze școala românească, în general, este necesar să avem în vedere ce ne dorim de la acest absolvent al unei forme de învățământ, fie că vorbim despre învățământ preuniversitar sau superior, ce să știe să facă acest absolvent, cu ce să îl echipăm, astfel încât el să se poată adapta unei societăți a viitorului, despre care intuim, dar multe lucruri nu le știm, în acest moment.”

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza