Peste 6.000 de elevi din clasele a II-a, din Cluj, vor susține probele scrise la Evaluarea Națională

Peste 6.000 de elevi din clasele a II-a, din Cluj, vor susține probele scrise la Evaluarea Națională
| Foto: unsplash

Elevii clujeni din clasele a II-a sunt pregătiți pentru a susține, în perioada 9-12 mai 2023, probele scrise din cadrul Evaluării Naționale.

La nivelul județului Cluj sunt 6.234 de elevi din clasele a II-a care vor susține evaluările specifice. Dintre aceștia, 4.505 de elevi sunt din mediul urban și 1.729 de elevi din mediul rural.

În municipiul Cluj-Napoca, Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a, va fi susținută de către 3.346 elevi, din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private.

Elevii claselor a II-a vor susține, marți, 9 mai 2023, prima probă scrisă, la Limba română/ Limba Maternă. De asemenea, proba de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite la disciplinele Limba română/ Limba Maternă, se va desfășura miercuri, 10 mai 2023.

Proba de evaluare a competențelor la disciplina Matematică se va desfășura joi,11 mai 2023. Elevii care studiază în limba minorităților naționale vor susține vineri, 12 mai 2023, proba de evaluare a competențelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite în limba română.

"Administratorii acestor evaluări naționale standardizate sunt învățătorii claselor a II-a. Fiecare administrator de test este asistat de un al doilea cadru didactic care nu predă la clasa respectivă și care are responsabilitatea de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare standardizată la nivelul clasei. Pentru elevii claselor a II-a, timpul alocat fiecărei probe este de 30 de minute", a anunțat Inspectoratul Școlar Județean Cluj. 

Rezultatele obținute de către elevi la aceste probe nu se trec în catalogul clasei și nu se afișează. Aceste rezultate se comunică individual fiecărui elev și părinte.

„Recomand cadrelor didactice și părinților să aprecieze aceste evaluări pentru relevanța lor stadială, în vederea elaborării planurilor individualizate de învăţare, acolo unde acestea se impun, deoarece aceste evaluări permit cunoașterea stadiului formării şi a dezvoltării competenţelor evaluate. Totodată, au un rol diagnostic pentru cadrele didactice, care pot valorifica rezultatele la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, prin măsuri specifice luate la nivelul clasei de elevi, scopul fiind acela de a optimiza parcursul educaţional al fiecărui elev”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Comenteaza