Rezultatele PISA 2022. România, penultima din UE la Matematică. Cum stăm la Științe și Citire

Rezultatele PISA 2022. România, penultima din UE la Matematică. Cum stăm la Științe și Citire

Rezultatele PISA 2022 obținute de România plasează țara noastră pe penultimul loc la Matematică între țările din Uniunea Europeană, în scădere față de testarea din 2018.

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a lansat astăzi, 5 decembrie 2023, rezultatele la testarea PISA 2022.

Rezultatele obținute de România plasează țara noastră pe locul 45 la Matematică, în rândul celor 81 de state și economii care au participat la prima testare educațională internațională organizată de OCDE după pandemie, scrie Edupedu.ro.

România este penultima țară din Uniunea Europeană la PISA 2022, în fața Bulgariei, dar în urma sistemelor de educație din țări precum Emiratele Arabe Unite, Brunei sau Turcia. Și Ucraina, cu regiunile cu care a participat la testarea desfășurată în timpul războiului, este înaintea României.

Rezultatele PISA 2022 la Citire/Lectură indică pentru România un scor tot de 428 de puncte, similar celui de la testarea anterioară, iar la Științe scorul de 428 de puncte este cu 2 puncte mai mare decât la testarea PISA 2018.

Pe primul loc la testarea la Matematică la PISA 2022 este Singapore, cu 575 de puncte, urmată de Macao (China), Taipeiul Chinez (denumirea folosită de OCDE), Hong Kong (China), Japonia, Coreea de Sud, Estonia, Elveția. De altfel, Estonia este și anul acesta, pentru a doua oară consecutiv, prima țară din UE la performanțele înregistrate la testarea PISA, cu 510 puncte la Matematică, 511 la Citire/Lectură și 526 de puncte la Științe.

Rezultatele PISA 2022. România, penultima din UE la Matematică. Cum stăm la Științe și Citire

Rezultatele PISA 2022. România, penultima din UE la Matematică. Cum stăm la Științe și Citire

Ce este PISA?

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a lansat în 1997 Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor (Programme for International Student Assessment – OECD / PISA), iar prima testare a fost organizată în 2000. Testarea se face o dată la 3 ani, iar scopul acesteia este de a furniza un studiu internațional comparativ care să arate dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, în trei domenii principale: citire/lectură, matematică și științe.

Comenteaza