Teatrul, materie opţională în şcoli. Propunerea va fi analizată la Cluj

Teatrul, materie opţională în şcoli. Propunerea va fi analizată la Cluj
Posibilitatea introducerii teatrului ca disciplină facultativă în învăţământul preuniversitar românesc va fi discutată la Cluj, în cadrul unei conferinţe care va avea loc la sfârşitul acestei săptămâni.

Teatrul Vienez de Copii, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Universitatatea „Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj şi Palatul Copiilor Cluj organizează conferința „Teatrul în educație" Cluj-Napoca 2015 în data de 14 noiembrie 2015, parte integrantă a proiectului Inițiativa Educațională Națională. Proiectul își propune să introducă teatrul ca disciplină facultativă ȋn ȋnvăţământul preuniversitar românesc și se adresează deopotrivă copiilor, adolescenților, cadrelor didactice și părinților.

"Şcoala le oferă cunoştinţele teoretice şi îi îndrumă spre activităţile practice, dar cum rămâne cu prezenţa de spirit, curajul de a vorbi în faţa unui public, capacitatea de a gestiona un conflict şi plăcerea comunicării în variatele ei forme? Simplu: le dezvoltăm prin jocul de rol, prin teatru", precizează organizatorii conferinţei.

La eveniment vor participa 250 de cadre didactice, dar şi părinţi, studenţi şi masteranzi din domeniul ştiinţelor umaniste, ONG-uri din sfera educaţiei. Conferinţa va fi urmată de o sesiune de ateliere de formare în metoda actriţei şi regizoarei Sylvia Rotter, la Palatul Copiilor Cluj, oferit unui număr de 60 de cadre didactice.

"Folosind metode de pregătire lingvistică, tehnici de respiraţie şi exerciţii de ritm, atenţie, memorie, improvizaţie, lucru în echipă, copiii învaţă să fie mai încrezători în ei înşişi şi să interacţioneze unii cu alţii, să-şi dezvolte expresia lingvistică şi fizică, într-o atmosferă de auto-descoperire. Teatrul combină atât de multe lucruri... Dar cel mai important este faptul că teatrul te face să te simţi viu." - Sylvia Rotter, Preşedinte și fondator al Teatrului Vienez de Copii.

Ideea introducerii teatrului în școli este vizată de către toți organizatorii, din motive specifice, care au un numitor comun: stimularea minții, trupului și sufletului copiilor, printr-o educație flexibilă și plurivalentă.

Temele conferinței:
- Implicatiile atelierelor de teatru în dezvoltarea și comportamentul copiilor și tinerilor;
- Abordarea creativă a procesului de predare prin jocuri și tehnici teatrale;
- Ateliere de formare în teatru de copii a 60 de cadre didactice din învățământul preuniversitar din Cluj, în metoda Sylviei Rotter de lucru cu copiii;
- Prezentarea și distribuirea volumului de pedagogie teatrală 'Sus cortina... pentru viață !', scris de Sylvia Rotter si Brigitte Sindelair;
- Prezentarea rezultatelor obținute de catre cadrele didactice din țara ca urmare a aplicării, în predarea la clasa sau pregătirea trupelor de teatru, a cunoștințelor și competențelor dobândite în urma participării la atelierele de formare organizate în cadrul conferinței de anul trecut din București.

 

Comenteaza