Tragedia de la Căşeiu aduce în discuţie calitatea drumului Dej - Baia Mare

Tragedia de la Căşeiu aduce în discuţie calitatea drumului Dej - Baia Mare
Un proiect important de reabilitare a drumurilor naţionale stârneşte nemulţumirea unor entităţi publice, mai ales după ce a avut loc şi accidentul de la Căşeiu, în urma căruia au murit trei oameni.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP) arată că se confruntă cu o situaţie ciudată pentru că unele primării, şi chiar şi prefectura, au pretenţii legate de un proiect, care se derulează în baza unei finanţări acordate de Banca Europeană de Investiţii (BEI). Este vorba despre lucrările derulate pe tronsonul Dej - Baia Mare, pe care le execută firma FCC Construction. Directorul DRDP, Eugen Cecan, a arătat că proiectul nu mai poate fi schimbat, pentru că acest lucru ar însemna să se blocheze finanţarea, dar cu toate acestea zi de zi primeşte solicitări nejustificate. În urma accidentului din Căşeiu, prefectul s-a plâns de lucrarea FCC Construction, deşi proiectul a fost respectat întocmai, spune Cecan.

Tragicul accident de duminică seara de la Căşeiu, în care au murit trei oameni, a adus în discuţie, calitatea lucrărilor derulate pe tronsonul Dej - Baia Mare. Subprefectul Mihnea Iuoraş a arătat că acostamentul nu a fost consolidat cum se cuvine şi că acesta ar fi motivul pentru care se întâmplă accidente în zonă. Afirmaţia lui Iuoraş este respinsă de directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, care afirmă că lucrarea executată de FCC Construction se derulează conform standardelor prevăzute în proiect. „Avem reguli foarte stricte, stabilite într-un proiect tehnic aprobat de specialişti în construcţii de drumuri. Ei s-au pronunţat în cazul acestui proiect tehnic, aşa încât nu înţeleg: domnul subprefect în ce calitate vine să se pronunţe când afirmă că lucrările nu s-au desfăşurat corect? Noi verificăm în permanenţă lucrările firmei FCC Construction, iar acestea respectă întocmai proiectul tehnic", a subliniat Cecan.

În cazul accidentului de la Căşeiu, principala vină a avut-o tractorul cu remorcă. Aceasta nu era semnalizată, a explicat reprezentantul DRDP Cluj. Oricum, el a atras atenţia că, oricum, FCC Construction nu şi-a finalizat încă lucrarea. „De abia în 3 ianuarie 2013 e termenul pentru finalizarea acestei lucrări. Noi nu avem cum să închidem drumul acolo, pentru că vorbim de o arteră importantă, extrem de circulată. Ca atare, firma are obligaţia să-şi pună indicatoare, să semnalizeze corespunzător zona de lucrări. În locul în care s-a petrecut accidentul existau indicatoare, nu poţi să dai vina pe lucrare, doar pentru că unii şoferi nu sunt responsabili", a arătat Cecan. Prefectura a anunţat că va demara o anchetă pentru a verifica dacă de acest accident nu se face vinovată firma FCC Construction. Eugen Cecan este nemulţumit pentru că primeşte constant notificări, şi de la prefectură, dar în special de la primăriile din zona Căşeiu. „Nimeni nu înţelege că avem un contract în derulare, care a fost finanţat cu fonduri de la BEI. Nu mai putem modifica acum regulile. Finanţarea a fost aprobată în baza acestui proiect tehnic şi nu avem altă soluţie decât să mergem cu el înainte. Altfel, dacă am interveni în proiect, ar însemna să blocăm toată lucrarea, dar primarii nu înţeleg. Ei au pretenţia ca cineva să le construiască accesul până în curtea proprietăţii, vor mai multe podeţe, au alte idei cu privire la modul în care ar trebui construite aceste podeţe. Nu vor să priceapă că suntem obligaţi să respectăm nişte reguli", a spus Cecan. Lucrările de modernizare a celor peste 85 km de drum naţional (Dej-Baia - Mare), sunt parte dintr-un proiect mult mai amplu, pe care îl are în derulare DRDP Cluj în Regiunea Nord-Vest. „În total, avem în lucru 754 km de drum naţional. Regionala noastră are alocată, de altfel, cea mai mare investiţie pentru modernizarea acestor drumuri, spre deosebire de celelalte regionale din ţară", a afirmat Cecan.

 

Comenteaza