Afacerea de succes în variantă feminină FOTO

Afacerea de succes în variantă feminină FOTO
400 de antreprenoare s-au adunat la finele săptămânii trecute la hotelul Grand Italia pentru cea mai importantă conferinţă de profil din România dedicată femeilor. În faţa lor se aflau exponente de seamă ale mediului de afaceri, care le-au împărtăşit din experienţa proprie.

Mirela Bucovicean: „Nu am rămas în SUA pentru că era greu să pătrund pe piaţa de acolo, una dezvoltată; în plus aveam proiectul meu de aici. Am lucrat la mai multe companii, am avut şi o agenţie imobiliară, dar a trebuit să renunţ după ce piaţa de real estate s-a prăbuşit. Mi-am luat şi un an sabatic şi am început să promovez apoi designerii autohtoni. Moda românească este valoroasă, dar îi lipseşte un sistem care să cuprindă marketingul, distribuţia şi promovarea".

Rucsandra Hurezeanu: „Am avut norocul să găsesc aici, la Băile Herculane, o apă termală cu proprietăţi testate şi în România, şi în Franţa. Nevoia de produse cosmetice de calitate, îndeosebi cele pentru piele sensibilă, va exista permanent, mai ales că studiile relevă prezenţa pe o scară tot mai largă a alergiilor. Ideea este ca toate aceste produse se fie vândute în farmacii, nu în altă parte".

Iren Arsene: „La început mi-am convins cu greu soţul să împrumutăm 1.000 de euro pentru a achiziţiona un drept de autor. Acum am ajuns să scoatem o carte pe zi. O editură este o structură ca o armonică, se poate regla foarte bine: când a venit criza, au apărut mai puţine cărţi, mai puţine titluri, am putut să reglăm din mers acest mecanism".

Andreea Raicu: „Poţi să devii cunoscut dacă povesteşti despre experienţele tale personale, despre picanterii, dar aceste lucruri nu rezistă în timp. Interesul este nelimitat, mi-am dat seama la început, când mi-am propus o limită până la care să dezvălui viaţa mea personală, însă acest lucru nu s-a putut, iar atunci am decis să devin o persoană discretă. Am şi plâns mult când au apărut multe informaţii neadevărate în ceea ce mă priveşte, dar apoi nu le-am mai pus la suflet".

Amalia Năstase: „Ai nevoie de o poveste pentru a crea un brand personal, însă aceasta trebuie să aibă corespondent în realitate. Dacă este ceva construit artificial, se va sparge precum un balon de săpun. Scandalurile, scurgerile în presă te pot împinge, dar nu îţi pot susţine afacerea pe termen lung".

Simona Baciu: „Ştiam că trebuie să schimb sistemul de învăţământ, însă acest lucru este foarte dificil. Important este ca fiecare om care iese din şcoala noastră să plece schimbat, să poată fi un lider, să devină conştient de ceea ce poate să facă. Trebuie să spunem copiilor că viaţa este frumoasă şi că ei o vor schimba-o. Am deschis multe şcoli şi grădiniţe, pentru că sunt şi consultant, deci cred în concurenţa productivă şi în calitate".

Oana Luca: „Nu mi-e teamă dacă ne pleacă dintre angajaţi sau din colaboratori. Cu mulţi dintre ei am ajuns să gestionăm acum proiecte comune, deci, oarecum, aceştia se întorc înapoi. Pentru studenţi, pentru tinerii întreprinzători noi facem şi partea de mentorat, îi pregătim pentru partea economică, pentru management sau pentru consultanţă".

Smaranda Buduru: „Trebuie să mergi spre progres, să lucrezi în echipă, să faci lucruri care nu îţi sunt la îndemână. Eu am creat un domeniu care nu exista la vremea respectivă, acum aproape nimic din ceea ce am învăţat eu acum 20 de ani nu mai aplic, în afară de respectul pentru pacient. Acesta trebuie să primească tot ce este mai bun pe piaţă".

Adriana Lobdă: „La noi în facultăţi există o ruptură faţă de realitate, o lipsă a aspectelor practice. Eşti evaluat pe baza acestor teorii fără corespondenţă în realitate. Copiii care vin la noi sunt receptivi la aceste aspecte practice pe care le învaţă în companie, la internshipuri".

Discuţii, modă şi socializare

Printre cele care au vorbit s-au numărat Andreea Raicu (andreearaicu.ro), Amalia Năstase (Eventures), Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm), Violeta Ciurel (Axa Asigurări), Manuela Ciugudean (Intel), Monica Jitariuc (The Practice), Cristina Popa (Fashion Days), Raluca Kisescu (Avon), Mirela Bucovicean (Molecule F), Iren Arsene (Curtea Veche), Smaranda Buduru (Stomestet), Simona Baciu (Transylvania College), Oana Luca (Eurocont & Audit), Adriana Lobdă (Deloitte), Mădălina Bălan (HART Consulting). În cadrul evenimentului au mai avut loc o expoziţie de bijuterii, o prezentare de modă şi o seară de socializare.

 

Comenteaza