Fany refuză să iasă din Clujul metropolitan. Autorităţile nu ştiu cum să procedeze

Fany refuză să iasă din Clujul metropolitan. Autorităţile nu ştiu cum să procedeze
Compania Fany ar trebui să renunţe de vineri la traseele pe care operează în zona metropolitană, în urma unui ordin al Autorităţii Rutiere Române. Numai că acest lucru nu se va întâmpla. Autorităţile nu ştiu cum să procedeze. În Floreşti şi Chinteni, autobuzele Fany şi CTP vor avea linii identice.

25 aprilie este ziua în care, potrivit unui ordin al Autorităţii Rutiere Române (ARR), firma Fany trebuie să se retragă de pe traseele pe care operează în zona metropolitană. I-au fost retrase licenţele de transport pentru Floreşti şi Chinteni. Alte şase societăţi care aveau contracte în zona metropolitană au rămas de asemenea fără licenţe. Numai că Fany a anunţat deja că va continua să asigure transport de persoane în zona metropolitană, lucru care deocamdată a lăsat autorităţile fără replică.

„Nu am predat licenţele"

ARR Cluj a trimis în 10 aprilie către Consiliul Judeţean ordinul prin care a anunţat că a retras licenţele de transport pentru cele şapte societăţi, începând cu data de 25 aprilie. În 18 aprilie însă, Fany a contestat în instanţă ordinul ARR, cerând motivarea deciziei. „Undeva după 15 mai vom avea termen la instanţă", spun reprezentanţii Fany, pentru ZIUA de CLUJ. „Nu am predat licenţele şi nici copiile conforme ale maşinilor. Vom continua să operăm în zona metropolitană până în 15 iunie şi aşteptăm răspunsul instanţei la sesizarea noastră", au mai subliniat reprezentanţii firmei de transport.

Au obligaţia să continue

Autorităţile nu ştiu cum să reacţioneze şi nici cine trebuie să ia măsuri. Potrivit articolului 29 din ordinul MIRA (ordinul nr. 353/2007 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local), o companie ARE OBLIGAŢIA să mai opereze pe traseu încă 60 de zile de la momentul retragerii licenţei. Iar în lege nu există niciun fel de derogare de la această regulă. Calculând din 10 aprilie, Fany ar mai putea opera în Floreşti şi Chinteni până în 10 iunie. În plus, prin faptul că a contestat decizia, teoretic este la adăpost de orice sancţiune până se dă o hotărâre judecătoarească în acest caz. De altă părere sunt însă reprezentanţii Consiliului Judeţean şi directorul Companiei de Transport Public.

„Ar trebui să li se ridice plăcuţele de înmatriculare"

„Termenul de 60 de zile este dat de lege pentru a se organiza o nouă licitaţie, în cazul în care i se retrage licenţa, din diverse motive, singurului operator care asigură transportul într-o localitate. Aici există însă un alt operator, aşa că Fany nu mai are obligaţia să opereze în Floreşti şi Chinteni", a spus Octavian David, de la Autoritatea de Transport din cadrul Consiliului Judeţean. De aceeaşi părere este şi Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public. „Cei de la Fany nu mai au nicio cale de atac. Toate le-au fost anulate de decizii ale instanţei. Ei circulă deja ilegal în zona metropolitană şi mă mir că nu îi întreabă nimeni. Dacă vor continua să circule şi din 25 aprilie, situaţia lor se agravează. Cei de la Inspectoratul de stat pentru controlul rutier din cadrul Ministerului Transporturilor ar trebui să le ridice plăcuţele de înmatriculare maşinilor, iar amenzile sunt extraordinar de mari. Până acolo se poate ajunge. Vom discuta această situaţie în Asociaţia Metropolitană", a declarat Neag, pentru ZIUA de CLUJ. CTP va introduce de vineri linia M24, exact pe traseul liniei actuale a Fany din Floreşti, de-a lungul DN1-E60.

Cine verifică?

Numai că şeful ISCTR Cluj, Rareş Pop, spune că nu are, potrivit legii, nicio autoritate în acest caz. „Potrivit legii 92/2002, de controlul şi sancţionarea celor care circulă fără licenţă se ocupă, în acest caz, cei din Autoritatea de transport a Consiliului Judeţean şi Poliţia Rutieră. Noi putem controla alte documente, dar nu putem ridica plăcuţe de înamtriculare", a spus Pop. La Consiliul Judeţean nu există însă un plan de acţiune. „Nu ştiu cum vom proceda. Eu ar trebui să verific şi să chem Poliţia Rutieră, dar încă nu ştiu ce voi face", a spus Octavian David, de la Autoritatea de Transport din cadrul Consiliului Judeţean, contrazis chiar de purtărorul de cuvânt al Consiliului, Cornelia Trif. „Nu avem competenţe, mă gândesc că Asociaţia Metropolitană, Poliţia Rutieră şi ISCTR ar trebui să intervină".

Cum autorităţile se bâlbâie, e limpede că Fany nu va avea niciun fel de probleme să circule în continuare în zona metropolitană.

 

Etichete
Comenteaza