Premiaţii cu Oscar şi realizatorii spotului Comedy Cluj şi-au dezvăluit secretele

Premiaţii cu Oscar şi realizatorii spotului Comedy Cluj şi-au dezvăluit secretele
Liviu Neagoe, creatorul spotului şi a posterului oficial Comedy Cluj din acest an, le-a vorbit sâmbătă cinefililor clujeni despre secretele de succes pentru campaniile de marketing de film şi a dezvăluit conceptul ce se află în spatele imaginii festivalului de comedie din acest an.

În această perioadă le vedem în tot Clujul, pe stradă, în cafenele, şi mai ales în cinematografe, dar nu ştim cine s-a ocupat de ele. Spotul şi posterul oficial al Comedy Cluj au fost realizate de echipa Good Hands, în frunte cu Liviu Neagoe care ne-a dezvăluit mai multe despre industria audiovizualului şi despre spotul din acest an al festivalului.

„Brieful a fost foarte simplu, ni s-a spus să creăm o identitate abstractă şi creativă, fără niciun fel de poze, fără niciun fel de actori, de regizori, de filme care rulau la festival, şi să plecăm neapărat de la logoul Comedy Cluj, de la cameleon. Am ales să facem un trip, o excursie prin toate peisajele celebre, iconice ale comediei, de-a lungul timpului, începând cu anii 1920 încoace. Am cuprins şi o zonă de mainstream, adică Charlie Chaplin, Stan şi Bran care sunt foarte cunoscuţi, dar şi o zonă mai puţin cunoscută cum ar fi Pantera Roz varianta veche, Peter Sellers şi alţii. Ne-am legat şi de Cluj, de dealurile Clujului, Cinema Florin Piersic. Deci este o excursie în lumea comediei, colorată, abstractă, oarecum, a echipei festivalului şi a festivalului în sine. De aceea este cameleonul acolo" a spus Liviu Neagoe, imaginea și nucleul casei de trailere Good Hands.

Pentru spotul festivalului, o echipă formată din nouă oameni a lucrat aproximativ două luni şi jumătate, iar totul a fost desenat şi animat de la zero, singurul punct de pornire fiind logoul festivalului şi un brief dat de către echipa de comunicare. Echipa a cărui spot rulează pe toată perioada festivalului cuprinde art directori, concept artişti care au desenat posterul şi au redesenat identitatea cameleonului, compozitor, sound designer, şi Liviu Neagoe care s-a ocupat de partea de creaţie.

„Logoul Comedy Cluj, cameleonul, se combină foarte bine cu festivalul deoarece cunoaştem identitatea schimbătoare a cameleonului, iar comedia în ziua de astăzi cuprinde o mulţime de laturi. Este foarte, foarte ofertantă, de la comedii dark, comedii foarte optimiste, sunt multe comedy horror, gen Scary Movie. Părerea mea este că cei care au construit logoul la început au avut o idee foarte bună de a alege tocmai cameleonul", a spus Neagoe.

Acesta a dezvăluit care sunt secretele pentru obţinerea unui afiş de film care să atragă atenţia, să aprindă curiozitatea publicului şi să umple sălile de cinema.

„Pentru afiş ai trei secunde de expunere pentru public în cinema. El trebuie să fie cât se poate de inovativ, de original. Dacă vorbim strict de România trebuie să conţină neapărat feţe, deoarece indiferent de maniera de execuţie românul are nevoie să simtă un Florin Piersic Jr., un Văncică. Trebuie să fie colorate, trebuie să fie impecabil executate vizual şi trebuie să spună exact povestea filmului, să-ţi transmită atmosfera la care vom fi supuşi timp de o oră jumate, două, în sala de cinema", a spus directorul creativ.

Good Hands are deja un portofoliu impresionant în materie de campanii pentru producțiile românești și nu numai: "Domestic" (regia Adrian Sitaru), "Roxanne" (regia Vali Hotea), "#Selfie" (regia Cristina Iacob), "America, venim!" (regia Răzvan Săvescu), precum și recentul "Q.E.D." (regia Andrei Gruzsniczki). Echipa a fost desemnată câștigătoarea premiului „Best Foreign Poster" la Golden Trailer Awards 2014 pentru afişul la lungmetrajul „Roxanne", care a rulat anul trecut şi la Comedy.

"Este al doilea an în care participăm la aceste premii Oscar ale film marketing-ului. Posterul a fost făcut pentru filmul românesc Roxanne. Ne bucurăm că toate proiectele care au fost selectate la Oscar sunt proiecte româneşti. Am fost admişi în lista oficialiă, internaţională a caselor de trailere doar cu proiecte româneşti şi nu vrem să le amestecăm cu proiectele, filmele noastre de afară care chiar dacă nu sunt atât de cunoscute, arată altfel decât filmele româneşti", a mai spus Neagoe.

Compania este catalogată drept "cea mai originală amenințare creativă care vine din Est", fiind cât se poate de în măsură pentru a se ocupa de partea vizuală a Festivalului Internaţional de Comedie Cluj. Festivalul a revenit în acest an pentru cea de-a VI-a ediţie şi se desfăşoară la Cluj-Napoca între 10 si 19 octombrie 2014. Cel mai mare festival tematic dedicat filmului de comedie din Europa, a adus în faţa publicului, de-a lungul celor cinci ediţii desfăşurate, peste 600 de filme de comedie. Mai mult, evenimentele speciale au adus la Cluj, actori, directori de festival, producători, distribuitori, critici etc., care au oferit un plus de valoare proecţiilor din sălile de cinema.

Comenteaza