Jolidon îşi deschide 30 de magazine în Franţa

Jolidon îşi deschide 30 de magazine în Franţa
Grupul multinaţional de lenjerie Jolidon îşi va deschide în acest an în Franţa 30 de magazine proprii şi va da în franciză alte 10, în cadrul strategiei de expansiune în această ţară. Jolidon a achiziţionat compania italiană de profil Emmeci şi societăţile locale Argos şi Flacăra şi a obţinut anul trecut o cifră totală de afaceri de 60 de milioane de euro.

“Luna aceasta am inaugurat trei magazine proprii, la Cannes, Lille şi Lyon. Intenţionăm să deschidem 30 de magazine în această ţară, plus încă 10, pe care le dăm în franciză unor parteneri locali. în Italia avem 35 de magazine, iar în Ungaria, trei. Reţeaua din România, care cuprinde 70 de unităţi, va fi extinsă la 100. Avem deja trei companii Jolidon în Italia, Franţa şi Ungaria.

 La acestea se adaugă cea preluată în Italia, Emmeci, şi alte două din Cluj, Argos şi Flacăra. Practic, am devenit o firmă globală, iar marca «Jolidon. Made in European Union» este recunoscută în 60 de ţări”, ne-a declarat Olga Stanciu, director general adjunct al Jolidon.

 

Se orientează spre lenjeria sexy şi de lux

 

Prin achiziţii succesive, grupul a ajuns la 3.300 de angajaţi. Cei 700 de salariaţi de la Flacăra-LCS Conf au fost mutaţi în halele Argos. Ralf Nisar, manager LBBW Immobilien, a confirmat că grupul german va cumpăra terenul de la Flacăra, pe care urmează să dezvolte un proiect imobiliar mixt, în valoare de 80 de milioane de euro.

“Dacă asta este tendinţa, ne raliem şi noi. Vindem terenurile care ne pot aduce beneficii financiare şi ne axăm pe produsele care ne aduc profit. în acest an vom continua producţia în lohn la Flacăra, pentru că avem contracte, dar nu ştim dacă vom păstra linia de costume bărbăteşti sub această marcă”, a spus Stanciu. Strategia Jolidon vizează orientarea către segmentele premium şi de lux, precum şi spre lenjeria sexy, seducătoare. Publicul vizat este preponderent feminin, între 15 şi 45 de ani. Pe plan internaţional, principalele ţinte sunt Franţa şi Rusia.

“Chiar dacă Jolidon acţionează pe pieţe pe tot globul, diferite ca areal geografic, fiecare având specificitatea ei, statutul de prim jucător pe piaţa europeană determină concentrarea eforturilor în direcţia consolidării poziţiei de exponent al lenjeriei europene. Poziţia de lider absolut pe piaţa românească impune de la sine preocuparea pentru menţinerea cotaţiei brand-ului”, susţine conducerea grupului.

 

Au refuzat dominaţia americană

 

Jolidon a fost fondat în 2003 de către omul de afaceri Gabriel Cîrlig, cotat în Top Capital cu o avere de 20 de milioane de dolari. Societatea clujeană a devenit lider al pieţei româneşti de lenjerie şi costume de baie şi unul din competitorii pieţei internaţionale. Potrivit conducerii Jolidon, aceasta deţine 50% din piaţa românească şi 10% din cea italiană de profil.

 în 2004, Jolidon a preluat pachetul majoritar de acţiuni al principalului concurent pe piaţa românească, Argos, o societate cu 800 de angajaţi şi cu o tradiţie de 60 de ani în lenjerie şi costume de baie. Creşterea exporturilor a determinat startul investiţiilor în afara ţării, prin înfiinţarea Jolidon Hungary Budapesta (2000), Jolidon Italia Milano (2001), Jolidon France Paris (2003). în 2006, Jolidon a preluat Flacăra, una dintre cele mai mari fabrici de confecţii din România, cu 1.000 de angajaţi, ce deţinea şi marca Falla.

Prima achiziţie internaţională are loc la începutul lui 2007, când grupul clujean cumpără pachetul majoritar de acţiuni al companiei italiene Emmeci, producător de lenjerie din Italia ce deţinea mărcile Infiore şi Chiaro di Luna. Grupul clujean are în portofoliu cinci mărci de lenjerie: Jolidon, Prelude, Argos, Infiore, Chiaro di Luna, la care se adaugă două de confecţii: Flacăra şi Falla.

 “Am avut numeroase oferte de preluare, mai ales din partea unor fonduri de investiţii americane, dar nu le-am dat curs”, susţine directorul adjunct al Jolidon. Printre investiţiile financiare ale grupului se numără pachetul majoritar de 58% la compania clujeană de brokeraj Interdealer Capital Invest şi la dezvoltatorul imobiliar Cetate Suceava.

Comenteaza