Adrian Georgescu, Vodafone: “Încercăm să investim noi pentru clienţi”
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 28 Oct 2010, 01:02
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Oferirea unor soluţii noi de telecomunicaţii, personalizarea serviciilor sau reducerea cheltuielilor reprezintă numai câteva dintre obiectivele Vodafone România.
O soluţie optimă de comunicaţii poate reduce factura de telefonie a unei firme cu până la 60%, susţine Adrian Georgescu, directorul pe segmentul business al companiei Vodafone România.
Care este strategia Vodafone pentru segmentul de business?
Strategia este, practic, o continuare a ceea ce noi am încercat să facem şi în anii anteriori, în sensul în care încercăm să diversificăm foarte mult portofoliul de servicii şi produse, să mergem către acea zonă pe care noi o numim total telecom, care înseamnă că depăşim stadiul simplu de servicii de mobilitate, de voce mobilă sau de date mobile şi încercăm să mergem foarte mult pe servicii cu valoare adăugată: servicii gen date fixe, gen aplicaţii, internet mobil. Deci statutul nostru clasic, de simplu furnizor de comunicaţii mobile, din anii 1997-2000, se schimbă încetul cu încetul şi începem să mergem către zona aceasta de finanţare, de outsourcing pentru serviciile de telecomunicaţii de care companiile au nevoie.
În ansamblul pieţei din România ce rol joacă zona Clujului?
Foarte important. Clujul este o regiune pe care o vedem ca având un mare potenţial. S-a dovedit a avea un potenţial foarte mare de creştere. Acum, în perioada aceasta, pe care aş numi-o mai dificilă, s-au văzut ici-colo nişte semne de stagnare. Din punctul nostru de vedere, zona Clujului este o regiune pe care o vedem cu foarte, foarte mare potenţial de creştere în continuare. Din această cauză şi faptul că am ales să venim aici în acest moment extrem de dificil arată că pentru noi este mai important să fim mai aproape de clienţii noştri de business.
Cum îşi susţine Vodafone clienţii - companii în această perioadă?
Am observat în ultima perioadă, în ultimul an, un an şi jumătate, faptul că partenerii noştri au o oarecare reticenţă în a investi fondurile proprii. Are loc o prioritizare a fondurilor proprii pe anumite zone. Evident, comunicarea este foarte importantă, dar poate că teama de a investi în comunicare i-a reţinut să facă nişte dezvoltări. De aceea, noi venim în faţa lor şi spunem: “Domnule client, noi venim şi investim noi pentru dumneavoastră!”. Tot ceea ce înseamnă un sistem integrat de comunicaţii, de la o soluţie foarte simplă la o soluţie foarte complexă, nu presupune, practic, niciun fel de investiţie imediată din partea clientului, ci o amortizare în timp, pe o perioadă îndelungată.
Cum au evoluat serviciile de comunicaţii pentru piaţa de business?
Au evoluat foarte mult. Am pornit de la simple servicii de comunicaţii mobile. Interesant este faptul că clienţii noştri au devenit mai exigenţi, au început să înţeleagă mai bine care le sunt necesităţile şi care le sunt aşteptările. Uneori avem surpriza din partea unui client să ne întrebe: “Am citit lucrul acesta despre piaţa de telecom din Statele Unite sau din Occident. Voi când aduceţi acest serviciu?”, ceea ce ne motivează să fim mai buni, să fim la zi. Practic, am evoluat de la simple servicii de telecomunicaţii la servicii cu valoare adăugată. Eu zic că viitorul este în zona aceasta de content, de conţinut adăugat peste infrastructura de comunicaţii mobile.
Cum îşi poate eficientiza o companie costurile cu ajutorul soluţiilor de comunicare?
Am un caz concret, pe care îmi place să îl amintesc de fiecare dată când sunt întrebat. Am făcut o simulare a unei soluţii de comunicare relativ simple, la nivelul unei companii cu 20 de filiale, deci un sediu şi cu 20 de puncte de lucru la nivel naţional. Un serviciu relativ simplu: cu o platformă comună de comunicaţii, voce mobilă şi voce fixă şi cu o structură de comunicaţii, de minute totale de convorbiri pe care am estimat-o împreună cu clientul, am ajuns la o reducere de 60% faţă de costurile iniţiale de la care am pornit. Evident, toate lucrurile acestea pot evolua de la client la client, de la soluţie la soluţie. Cert este că nu avem lipsă de răspunsuri.
Care este raportul dintre serviciile de voce şi cele de date mobile?
Proporţia este majoritară pe partea de voce. Partea de date mobile însă - unde vorbim de simplul SMS, de partea de internet mobil - începe să capete o greutate din ce în ce mai importantă. Practic, din punctul de vedere al oricărui furnizor de servicii de comunicaţii şi mai ales din punctul nostru de vedere, pentru că avem o amprentă globală, acolo încercăm să împingem centrul de greutate, spre zona de mobilitate de date.
Cum caracterizaţi concurenţa de pe această piaţă?
E foarte bine că există. Lucrul acesta, din punctul nostru de vedere, este benefic pentru că, existând concurenţă, suntem forţaţi să fim mai competitivi, mai flexibili în faţa clienţilor noştri. Eu spun că abordările sunt diferite. Noi încercăm să dăm dovadă de fiecare dată de foarte multă flexibilitate şi disponibilitate, iar lucrul acesta se vede în ceea ce înseamnă imaginea Vodafone în segmentul de business.
Care este strategia Vodafone pentru segmentul de business?
Strategia este, practic, o continuare a ceea ce noi am încercat să facem şi în anii anteriori, în sensul în care încercăm să diversificăm foarte mult portofoliul de servicii şi produse, să mergem către acea zonă pe care noi o numim total telecom, care înseamnă că depăşim stadiul simplu de servicii de mobilitate, de voce mobilă sau de date mobile şi încercăm să mergem foarte mult pe servicii cu valoare adăugată: servicii gen date fixe, gen aplicaţii, internet mobil. Deci statutul nostru clasic, de simplu furnizor de comunicaţii mobile, din anii 1997-2000, se schimbă încetul cu încetul şi începem să mergem către zona aceasta de finanţare, de outsourcing pentru serviciile de telecomunicaţii de care companiile au nevoie.
În ansamblul pieţei din România ce rol joacă zona Clujului?
Foarte important. Clujul este o regiune pe care o vedem ca având un mare potenţial. S-a dovedit a avea un potenţial foarte mare de creştere. Acum, în perioada aceasta, pe care aş numi-o mai dificilă, s-au văzut ici-colo nişte semne de stagnare. Din punctul nostru de vedere, zona Clujului este o regiune pe care o vedem cu foarte, foarte mare potenţial de creştere în continuare. Din această cauză şi faptul că am ales să venim aici în acest moment extrem de dificil arată că pentru noi este mai important să fim mai aproape de clienţii noştri de business.
Cum îşi susţine Vodafone clienţii - companii în această perioadă?
Am observat în ultima perioadă, în ultimul an, un an şi jumătate, faptul că partenerii noştri au o oarecare reticenţă în a investi fondurile proprii. Are loc o prioritizare a fondurilor proprii pe anumite zone. Evident, comunicarea este foarte importantă, dar poate că teama de a investi în comunicare i-a reţinut să facă nişte dezvoltări. De aceea, noi venim în faţa lor şi spunem: “Domnule client, noi venim şi investim noi pentru dumneavoastră!”. Tot ceea ce înseamnă un sistem integrat de comunicaţii, de la o soluţie foarte simplă la o soluţie foarte complexă, nu presupune, practic, niciun fel de investiţie imediată din partea clientului, ci o amortizare în timp, pe o perioadă îndelungată.
Cum au evoluat serviciile de comunicaţii pentru piaţa de business?
Au evoluat foarte mult. Am pornit de la simple servicii de comunicaţii mobile. Interesant este faptul că clienţii noştri au devenit mai exigenţi, au început să înţeleagă mai bine care le sunt necesităţile şi care le sunt aşteptările. Uneori avem surpriza din partea unui client să ne întrebe: “Am citit lucrul acesta despre piaţa de telecom din Statele Unite sau din Occident. Voi când aduceţi acest serviciu?”, ceea ce ne motivează să fim mai buni, să fim la zi. Practic, am evoluat de la simple servicii de telecomunicaţii la servicii cu valoare adăugată. Eu zic că viitorul este în zona aceasta de content, de conţinut adăugat peste infrastructura de comunicaţii mobile.
Cum îşi poate eficientiza o companie costurile cu ajutorul soluţiilor de comunicare?
Am un caz concret, pe care îmi place să îl amintesc de fiecare dată când sunt întrebat. Am făcut o simulare a unei soluţii de comunicare relativ simple, la nivelul unei companii cu 20 de filiale, deci un sediu şi cu 20 de puncte de lucru la nivel naţional. Un serviciu relativ simplu: cu o platformă comună de comunicaţii, voce mobilă şi voce fixă şi cu o structură de comunicaţii, de minute totale de convorbiri pe care am estimat-o împreună cu clientul, am ajuns la o reducere de 60% faţă de costurile iniţiale de la care am pornit. Evident, toate lucrurile acestea pot evolua de la client la client, de la soluţie la soluţie. Cert este că nu avem lipsă de răspunsuri.
Care este raportul dintre serviciile de voce şi cele de date mobile?
Proporţia este majoritară pe partea de voce. Partea de date mobile însă - unde vorbim de simplul SMS, de partea de internet mobil - începe să capete o greutate din ce în ce mai importantă. Practic, din punctul de vedere al oricărui furnizor de servicii de comunicaţii şi mai ales din punctul nostru de vedere, pentru că avem o amprentă globală, acolo încercăm să împingem centrul de greutate, spre zona de mobilitate de date.
Cum caracterizaţi concurenţa de pe această piaţă?
E foarte bine că există. Lucrul acesta, din punctul nostru de vedere, este benefic pentru că, existând concurenţă, suntem forţaţi să fim mai competitivi, mai flexibili în faţa clienţilor noştri. Eu spun că abordările sunt diferite. Noi încercăm să dăm dovadă de fiecare dată de foarte multă flexibilitate şi disponibilitate, iar lucrul acesta se vede în ceea ce înseamnă imaginea Vodafone în segmentul de business.
DISTRIBUIE
Comenteaza