DISTRIBUIE
Sute de persoane au fost blocate ieri, ore în şir, pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca după ce trei curse au fost anulate, iar alte patru au întârziat.
Planurile a sute de persoane au fost date peste cap ieri, după ce mai multe zboruri care trebuiau să decoleze sau să aterizeze pe Aeroportul Cluj-Napoca au fost anulate, au avut întârzieri sau au fost direcţionate spre alte aeroporturi. Avioanele nu au mai putut decola de la sol din cauza vizibilităţii reduse datorată ceţii, în ciuda faptului că la Cluj a fost montat în 2009 un sistem modern de ghidaj al avioanelor pe timp de ceaţă.
Carmen, de 40 de ani, aştepta ieri, în jurul orei 11:00, împreună cu fiica ei avionul cu destinaţia Forli, Italia, care ar fi trebuit să decoleze la ora 7:20. “Nu ni s-a dat nicio explicaţie. Li s-a oferit mâncare numai celor cu zborurile anulate”, a explicat femeia. De asemenea, Ioan Rus, de 40 de ani, aştepta nemulţumit în aeroport. “Am ajuns la 3 dimineaţa în aeroport de la Alba Iulia. Trebuia să plec în Bergamo cu avionul de la ora 6 dimineaţa. Am fost şi duminică pe aeroportul din Cluj. Atunci am întârziat o oră în trafic şi n-au vrut să mă mai lase să urc în avion, motiv pentru care mi-am luat un bilet pentru astăzi”, a povestit Rus. Marian, de 25 de ani, urma să plece şi el la Bergamo, Italia. “La ora 6 trebuia să plece avionul meu. Deocamdată nu ştiu nimic, aştept să văd dacă mă vor reprograma la zbor săptămâna asta sau cea viitoare. Mi-am cumpărat bilet dus-întors”, a declarat Marian, un tânăr de 25 de ani.
Conform datelor de pe portalul www.airportcluj.ro, ieri au fost anulate zborurile din Cluj cu destinaţia Bergamo (Italia), Luton (Anglia) şi Bucureşti (Otopeni). De asemenea, au avut întârzieri aeronavele cu destinaţia Forli, Viena şi Paris. Conducerea Aeroportului Cluj-Napoca a explicat că de vină pentru întârzieri au fost condiţiile meteorologice. “Motivele întârzierilor sunt mai multe. Zborurile de azi-noapte (de duminică - n. red.) de la Barcelona şi Madrid n-au aterizat la Cluj, ci la Timişoara, din cauza ceţii. Zborurile spre Bergamo şi Londra au fost anulate şi ele. Condiţiile de operare acum (în jurul orei 11:00 - n. red.) sunt bune”, a declarat Iuliu Pop, directorul operaţional al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
Întârzierile avioanelor datorate ceţii au avut loc, în ciuda faptului că în anul 2009 pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a fost montat un sistem modern de iluminare a pistei şi un sistem electronic de ghidaj al avioanelor în condiţii meteo nefavorabile - Instrumental Landing System (ILS). “Sistemele ţin şi de noi, şi de Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA). Sistemul ILS este de categoria I şi aeronavele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 500 de metri, dar asta depinde şi de cât de pregătiţi sunt pilotul şi copilotul. Dacă nu sunt pregătiţi, trebuie să aştepte până la o vizibilitate de 1.000 de metri”, a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. El a explicat că sistemul ILS este de mare ajutor aeroportului.
“Ajută foarte mult. Azi probleme foarte mari au fost la Otopeni, nu la Cluj. Cel mai performant sistem ILS este de categoria III, cum are Aeroportul Otopeni. Din cauza ceţii nu au mai putut plecat avioanele de la Bucureşti. În momentul de faţă Tarom nu are aeronave care să vină spre Cluj”, a precizat Ciceo. Aeronavele Wizz Air care fi trebuit să aterizeze la Cluj din Barcelona, Madrid şi Roma duminică noaptea au fost redirecţionate spre Timişoara.
“Compania a pus la dispoziţia majorităţii pasagerilor autocare pentru transportul la Cluj, dar, având în vedere ora târzie şi faptul că a fost vorba despre un eveniment neprevăzut, a fost imposibilă obţinerea unui număr suficient de autocare, iar 58 de pasageri au fost transportaţi cu avionul la Cluj, în momentul în care condiţiile meteorologice au permis acest lucru”, a declarat Daniel Amzăr, purtătorul de cuvânt al Wizz Air. Compania le-a oferit pasagerilor vouchere pentru alimente şi apă. Conform datelor Wizz Air, zborul Cluj-Forli a avut o întârziere de şase ore şi jumătate, zborurile spre Madrid şi Paris Beauvais au întârziat trei ore, iar cel spre Barcelona patru ore.
Carmen, de 40 de ani, aştepta ieri, în jurul orei 11:00, împreună cu fiica ei avionul cu destinaţia Forli, Italia, care ar fi trebuit să decoleze la ora 7:20. “Nu ni s-a dat nicio explicaţie. Li s-a oferit mâncare numai celor cu zborurile anulate”, a explicat femeia. De asemenea, Ioan Rus, de 40 de ani, aştepta nemulţumit în aeroport. “Am ajuns la 3 dimineaţa în aeroport de la Alba Iulia. Trebuia să plec în Bergamo cu avionul de la ora 6 dimineaţa. Am fost şi duminică pe aeroportul din Cluj. Atunci am întârziat o oră în trafic şi n-au vrut să mă mai lase să urc în avion, motiv pentru care mi-am luat un bilet pentru astăzi”, a povestit Rus. Marian, de 25 de ani, urma să plece şi el la Bergamo, Italia. “La ora 6 trebuia să plece avionul meu. Deocamdată nu ştiu nimic, aştept să văd dacă mă vor reprograma la zbor săptămâna asta sau cea viitoare. Mi-am cumpărat bilet dus-întors”, a declarat Marian, un tânăr de 25 de ani.
Conform datelor de pe portalul www.airportcluj.ro, ieri au fost anulate zborurile din Cluj cu destinaţia Bergamo (Italia), Luton (Anglia) şi Bucureşti (Otopeni). De asemenea, au avut întârzieri aeronavele cu destinaţia Forli, Viena şi Paris. Conducerea Aeroportului Cluj-Napoca a explicat că de vină pentru întârzieri au fost condiţiile meteorologice. “Motivele întârzierilor sunt mai multe. Zborurile de azi-noapte (de duminică - n. red.) de la Barcelona şi Madrid n-au aterizat la Cluj, ci la Timişoara, din cauza ceţii. Zborurile spre Bergamo şi Londra au fost anulate şi ele. Condiţiile de operare acum (în jurul orei 11:00 - n. red.) sunt bune”, a declarat Iuliu Pop, directorul operaţional al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
Întârzierile avioanelor datorate ceţii au avut loc, în ciuda faptului că în anul 2009 pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a fost montat un sistem modern de iluminare a pistei şi un sistem electronic de ghidaj al avioanelor în condiţii meteo nefavorabile - Instrumental Landing System (ILS). “Sistemele ţin şi de noi, şi de Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA). Sistemul ILS este de categoria I şi aeronavele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 500 de metri, dar asta depinde şi de cât de pregătiţi sunt pilotul şi copilotul. Dacă nu sunt pregătiţi, trebuie să aştepte până la o vizibilitate de 1.000 de metri”, a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. El a explicat că sistemul ILS este de mare ajutor aeroportului.
“Ajută foarte mult. Azi probleme foarte mari au fost la Otopeni, nu la Cluj. Cel mai performant sistem ILS este de categoria III, cum are Aeroportul Otopeni. Din cauza ceţii nu au mai putut plecat avioanele de la Bucureşti. În momentul de faţă Tarom nu are aeronave care să vină spre Cluj”, a precizat Ciceo. Aeronavele Wizz Air care fi trebuit să aterizeze la Cluj din Barcelona, Madrid şi Roma duminică noaptea au fost redirecţionate spre Timişoara.
“Compania a pus la dispoziţia majorităţii pasagerilor autocare pentru transportul la Cluj, dar, având în vedere ora târzie şi faptul că a fost vorba despre un eveniment neprevăzut, a fost imposibilă obţinerea unui număr suficient de autocare, iar 58 de pasageri au fost transportaţi cu avionul la Cluj, în momentul în care condiţiile meteorologice au permis acest lucru”, a declarat Daniel Amzăr, purtătorul de cuvânt al Wizz Air. Compania le-a oferit pasagerilor vouchere pentru alimente şi apă. Conform datelor Wizz Air, zborul Cluj-Forli a avut o întârziere de şase ore şi jumătate, zborurile spre Madrid şi Paris Beauvais au întârziat trei ore, iar cel spre Barcelona patru ore.
DISTRIBUIE
Comenteaza