Primeşte apartamentul doar dacă “uită” de întârzierea constructorului
- Scris de Alin Golban
- 20 Feb 2011, 23:30
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Reprezentanţii Building Real Estate refuză să-i predea unui client apartamentul dacă nu declară că ar fi fost finalizat în 2008.
Cumpărătorul unei locuinţe în ansamblul “Mănăştur Vest Panoramic”, realizat de firma Building Real Estate, s-a adresat instanţei pentru a obliga societatea să-i dea cheile apartamentului. În faţa notarului, reprezentanţii firmei au pus două noi clauze pentru semnarea contractului: clientul să recunoască că predarea locuinţei s-ar fi realizat în 30 septembrie 2008 şi să renunţe la pretenţiile materiale pentru întârzierea cu care ar urma să se mute în casă nouă. Clientul a obţinut în instanţă 174.000 de lei ca penalităţi de întârziere.
Clientul Radu Ţ. a depus recent la instanţă o acţiune în care solicită “obligarea pârâtei (Building Real Estate - n. red.) la semnarea procesului-verbal de recepţie şi punerea în posesie a imobilului apartament”. Reclamantul a achiziţionat un apartament cu trei camere în primul bloc din ansamblul “Mănăştur Vest Panoramic”, însă nu s-a mutat nici acum în el, cu toate că a achitat 72.000 de euro din totalul de 85.000, cât costă locuinţa.
Potrivit antecontractului încheiat între cele două părţi, apartamentul trebuia predat în 30 septembrie 2008, însă la momentul respectiv nu era racordat la reţeaua de gaz şi nu exista drum de acces. În cursul anului 2009, cumpărătorul a intentat proces firmei, solicitând plata unor penalităţi pentru fiecare zi de întârziere, aşa cum era prevăzut în antecontract. Clientul a obţinut în 26 octombrie 2010 o sentinţă favorabilă, primind despăgubiri în valoare de 174.233 de lei, calculate de la data când trebuia predată locuinţa până în septembrie 2009, când s-a realizat racordarea la gaz. Numai că Radu Ţ. a atacat sentinţa şi cere calcularea penalităţilor de întârziere până la predarea efectivă a apartamentului.
Reprezentanţii Building Real Estate l-au convocat pe client la notar pentru a semna actele de intrare în posesie a locuinţei, numai că i-au impus două clauze cu care omul nu este de acord: să recunoască că predarea s-ar fi realizat în 30 septembrie 2008 şi să renunţe la pretenţiile materiale obţinute în instanţă. “Sunt penalităţi ce mi se datorează pentru întârziere”, a precizat cumpărătorul la tribunal. Acesta s-a arătat dispus să compenseze suma câştigată de el, circa 40.000 de euro, cu ultima rată de 12.700 de euro pe care mai trebuie să o achite pentru apartament şi cu preţul parcării, însă nu a primit un răspuns pozitiv din partea firmei. De asemenea, predarea locuinţei a fost refuzată de mai multe ori de către reprezentanţii Building Real Estate.
Astfel că Radu Ţ. a deschis de curând procesul cu obiectul “obligaţie de a face” pentru a i se da cheile apartamentului, acuzându-i pe reprezentanţii firmei de rea-credinţă. Procesul are termen de judecată în luna aprilie. Cei de la Building Real Estate nu şi-au prezentat încă poziţia în dosar şi nu au putut fi contactaţi de către reporterii ZIUA de CLUJ. Într-o ediţie anterioară, când cotidianul nostru a prezentat alte două procese în care clienţii cer penalităţi de întârziere, administratorul Ciprian Fodor a spus că “fiecare are dreptul să ne dea în judecată, să-şi dea banii pe avocaţi”.
Clientul Radu Ţ. a depus recent la instanţă o acţiune în care solicită “obligarea pârâtei (Building Real Estate - n. red.) la semnarea procesului-verbal de recepţie şi punerea în posesie a imobilului apartament”. Reclamantul a achiziţionat un apartament cu trei camere în primul bloc din ansamblul “Mănăştur Vest Panoramic”, însă nu s-a mutat nici acum în el, cu toate că a achitat 72.000 de euro din totalul de 85.000, cât costă locuinţa.
Potrivit antecontractului încheiat între cele două părţi, apartamentul trebuia predat în 30 septembrie 2008, însă la momentul respectiv nu era racordat la reţeaua de gaz şi nu exista drum de acces. În cursul anului 2009, cumpărătorul a intentat proces firmei, solicitând plata unor penalităţi pentru fiecare zi de întârziere, aşa cum era prevăzut în antecontract. Clientul a obţinut în 26 octombrie 2010 o sentinţă favorabilă, primind despăgubiri în valoare de 174.233 de lei, calculate de la data când trebuia predată locuinţa până în septembrie 2009, când s-a realizat racordarea la gaz. Numai că Radu Ţ. a atacat sentinţa şi cere calcularea penalităţilor de întârziere până la predarea efectivă a apartamentului.
Reprezentanţii Building Real Estate l-au convocat pe client la notar pentru a semna actele de intrare în posesie a locuinţei, numai că i-au impus două clauze cu care omul nu este de acord: să recunoască că predarea s-ar fi realizat în 30 septembrie 2008 şi să renunţe la pretenţiile materiale obţinute în instanţă. “Sunt penalităţi ce mi se datorează pentru întârziere”, a precizat cumpărătorul la tribunal. Acesta s-a arătat dispus să compenseze suma câştigată de el, circa 40.000 de euro, cu ultima rată de 12.700 de euro pe care mai trebuie să o achite pentru apartament şi cu preţul parcării, însă nu a primit un răspuns pozitiv din partea firmei. De asemenea, predarea locuinţei a fost refuzată de mai multe ori de către reprezentanţii Building Real Estate.
Astfel că Radu Ţ. a deschis de curând procesul cu obiectul “obligaţie de a face” pentru a i se da cheile apartamentului, acuzându-i pe reprezentanţii firmei de rea-credinţă. Procesul are termen de judecată în luna aprilie. Cei de la Building Real Estate nu şi-au prezentat încă poziţia în dosar şi nu au putut fi contactaţi de către reporterii ZIUA de CLUJ. Într-o ediţie anterioară, când cotidianul nostru a prezentat alte două procese în care clienţii cer penalităţi de întârziere, administratorul Ciprian Fodor a spus că “fiecare are dreptul să ne dea în judecată, să-şi dea banii pe avocaţi”.
DISTRIBUIE
Comenteaza