Cum calculează E.ON Gaz facturile clujenilor

Cum calculează E.ON Gaz  facturile clujenilor
Oamenii se plâng că la regularizare au primit facturi chiar şi de zece ori mai mari de la E.ON Gaz.

După publicarea materialului "Facturi triplate la E.ON Gaz" săptămâna trecută în ZIUA de CLUJ, numeroşi clujeni s-au plâns că au primit, la regularizare, facturi şi de zece ori mai mari decât plătesc în mod obişnuit. Reprezentanţii E.ON Gaz au explicat modalitatea de calcul al facturilor.

Adrian O., de 25 ani, a primit, zilele trecute, prin poştă o factură "gigant" de la E.ON Gaz. "Mi-a venit o factură de aproape 1.500 de lei, în condiţiile în care lunar îmi veneau facturi de 150-200 de lei. Nu am avut nicio restanţă, iar toate facturile mi-au fost achitate la timp", a spus tânărul. Adrian O. a încercat să ia legătura cu cei de la E.ON Gaz, fără succes însă. "Mi se pare imposibil să trebuiască să plătesc atât de mult pentru un apartament de trei camere, în condiţiile în care consumul pe timpul zilei este aproape de zero. Am încercat să contactez telefonic firma E.ON, dar după 50 de minute de aşteptat la telefon încă nu am reuşit să vorbesc cu o persoană, aşadar am renunţat şi urmează să merg la biroul lor de relaţii cu clienţii pentru a rezolva problema", a precizat tânărul.

Roxana Bodea s-a plâns şi ea de nereguli în ceea ce priveşte facturile. "Să le fie ruşine, îşi bat joc de noi! Mie mi-au venit facturile trei luni, în octombrie, noiembrie, decembrie, 20 de lei, 17 lei şi 25 de lei. În ianuarie am primit o factură de 50 de lei. Fiind o factură mai mare, am crezut că este regularizarea, dar surpriză! În luna februarie m-am trezit cu adevărata regularizare în valoare de 220 lei. M-a dat peste cap. Am copil mic şi mă descurc greu. E normal să nu citească patru luni contorul?", a mai spus Bodea. Elena Lungu nu înţelege sistemul de calcul al consumului de la E.ON Gaz.

"Este imposibil de urmărit consumul şi plata consumului în factura pe care o primeşti. Estimarea este făcută pe o perioadă, regularizarea este făcută pe altă perioadă, care conţine, la rândul ei, câte două regularizări. Cu alte cuvinte, regularizare la regularizare! Mie îmi apare pe o factură la citirea contorului un index vechi şi unul nou, la următoarea citire îmi repetă vechiul cod, de la regularizare... Îmi este imposibil să redau ceea ce apare pe factură. Nu mai pun la socoteală că pe ceas îmi apar metri cubi, iar eu plătesc kilowaţi. Sistemul de calcul este în aşa fel conceput, încât să nu poată fi înţeles de către profani", a spus Lungu.

Oana Trandafir, purtătorul de cuvânt al E.ON Gaz, a explicat modalitatea de calcul al facturilor de regularizare. "Citirea indexului contorului de către personalul E.ON se realizează o dată la trei luni pentru toţi clienţii, indiferent de opţiunea exprimată, respectiv alegerea facturării în baza autocitirii sau a unui program de consum. Diferenţa de consum înregistrată în cea de-a treia lună de citire este evidenţiată în factura trimestrială de citire, fie ca diferenţă de plată, fie ca plată în avans, după caz", a explicat Trandafir. Ea a lămurit şi metoda de calcul al sumelor din facturile companiei.

"E.ON Energie România a efectuat, în conformitate cu standardele europene şi cerinţele legislaţiei române în vigoare, trecerea la facturarea consumului în funcţie de conţinutul de energie al gazelor naturale, începând cu luna iulie 2008. Calculul contravalorii consumului de gaze naturale se realizează prin înmulţirea volumului de gaze naturale consumate într-o anumită perioadă de timp cu puterea calorifică superioară a acestora şi cu un preţ unitar exprimat în lei per unitate de putere calorifică", a menţionat Trandafir. Compania are în plan să modifice conţinutul şi grafica facturilor, astfel încât "să fie mai uşor de identificat de către clienţii companiei".

 

Comenteaza