Clujenii dau cele mai puţine apeluri false la 112
- Scris de Alin Golban
- 15 Apr 2011, 23:46
- Eveniment
- Ascultă știrea

Din totalul apelurilor recepţionate de centrul unic de urgenţă 112 din Cluj, 61,3% au fost false, potrivit statisticii pe trimestrul I al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Media apelurilor false pe ţară este de 74,10%. Conducerea centrului STS din Cluj spune că procentul apelurilor reale este în creştere şi că majoritatea apelurilor false sunt efectuate din greşeală, fiind puţine cele abuzive.
Statistica pe trimestrul I al acestui ani, realizată de STS, arată că la 112 au fost primite la Cluj 151.210 de apeluri, dintre care 92.625 false şi 58.585 reale. Cele mai multe, în număr de aproape 45.000, au fost direcţionate către ambulanţă, aceasta fiind urmată de poliţie, cu peste 13.000 de apeluri. Clujul stă cel mai bine la numărul apelurilor false, dacă exceptăm capitala, care are un procent de 52,27%. Astfel, în timp ce Clujul conduce în clasamentul pe judeţe cu cel mai mic număr de apeluri false, în procent de 61,26% din totalul apelurilor, la polul opus se regăseşte Covasna, cu 87,7%. "Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 904 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Gorj, Dâmboviţa, Bucureşti şi Suceava", se arată în comunicatul STS.
Conducerea centrului unic de urgenţă din Cluj a precizat că nici un clujean nu se regăseşte printre persoanele sancţionate pentru abuzarea liniei telefonice 112. "Procentul apelurilor reale este în creştere la Cluj cu un procent faţă de anul trecut. În categoria apelurilor false intră, pe lângă cele abuzive, şi cele realizate din greşeală sau doar pentru informare de către persoane care nu ştiu exact cum se utilizează acest serviciu. Astfel că numărul apelurilor abuzive este mult mai mic decât totalul apelurilor false. Anul acesta, încă nu s-a aplicat nicio sancţiune, dar anul trecut au fost câteva. Apelurile abuzive sunt efectuate de obicei de la telefoane publice sau de pe cartele prepay, care sunt mai greu de detectat, dar nu imposibil", a declarat pentru ZIUA de CLUJ şeful Biroului Răspuns Apel Unic de Urgenţă 112 din judeţul Cluj, colonelul Vasile Roman.
Valabil în toată Europa
Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România în aprilie 2005. "Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci c=nd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul", se arată în comunicatul STS.
Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi în întreaga Uniune Europeană. Oamenii pot afla mai multe informaţii despre funcţionarea sistemului pe site-ul www.112.ro.