Ultimul avertisment pentru supermarketuri: riscă amenzi de 100.000 de lei

Ultimul avertisment pentru supermarketuri: riscă amenzi de 100.000 de lei
Conducătorii hipermaketurilor şi magazinelor Cash&Carry din Cluj-Napoca au fost avertizaţi că ar putea primi amenzi de până la 100.000 de lei de la Protecţia Consumatorilor.

Inspectorii de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj sunt pregătiţi să dea amenzi maxime marilor magazine care au pe rafturi produse neetichetate corespunzător, cu o calitate îndoielnică sau care sunt vândute prin promoţii înşelătoare, astfel încât clienţii să nu poată şti care este reducerea aplicată preţului produsului.

Pe de altă parte, majoritatea reprezentanţilor lanţurilor de magazine din Cluj-Napoca au promis că se vor conforma legii şi că vor lua măsuri pentru a-şi rezolva problemele din interiorul companiilor. Comisarul-şef Mircea Radu şi Cecilia Vasilescu, consilierul juridic al CJPC, au organizat ieri o întâlnire de consiliere cu reprezentanţii Metro, Selgros, Kaufland, Auchan, Penny, Plus, Billa, Cora, Real, Carrefour şi Profi. "Oamenii sunt destul de nemulţumiţi. Ei nu înţeleg cum se aplică reducerile la promoţiile pe care le comercializaţi. Din discuţiile pe care le am avut cu reprezentanţi ai Auchan, Kaufland, Real, foarte multe produse vă parvin fără a se face o verificare prealabilă a caracteristicilor produselor şi a calităţii", le-a spus Radu reprezentanţilor unităţilor comeciale. El le-a cerut socoteala acestora cu privire la modul în care ajung produse neconforme sau neetichetate corespunzător pe rafturi, dar şi cu privire la produsele care au un preţ pe raft şi altul la casa de marcat.

"Este ultima întâlnire pe care o avem pe tonuri amicale despre Legea 363 privind practicile comerciale incorecte, modul cum sunt puse produsele pe raft şi cum se fac discounturile. La Cluj vom merge pe sancţiuni maxime atât timp cât nu va fi corelare între preţul de pe raft şi promoţia afişată!", a spus Radu. "Din acest moment, din cauza multitudinilor campaniilor pe care le aveţi în desfăşurare şi a faptului că nu puteţi gestiona şi controla în totalitate aceste campanii, sancţiunile vor fi maxime", i-a avertizat Radu pe directorii hipermarketurilor. Cecilia Vasilescu, consilierul juridic al CJPC, le-a explicat acestora şi amenzile la care se supun. "Se poate merge pe sancţiuni între 5.000 şi 50.000 de lei în prima etapă, iar în etapa verificării măsurilor luate amenda este între 10.000 şi 100.000 de lei", a spus Vasilescu. Mircea Radu a atras atenţia şi asupra produselor cu etichete care nu corespund legislaţiei în vigoare. "Cu stupoare am constatat că mai există produse care nu au etichete cu traduceri, reduceri pe care nu ne dăm seama cum le aplicaţi. Să vă gândiţi la o strategie unitară pentru a opri punerea pe raft a acestor produse neconforme!", le-a mai spus Mircea Radu reprezentanţilor hipermarketurilor.

Aceştia au explicat că de controlul produselor pe raft se ocupă atât agenţi ai firmelor producătoare, cât şi angajaţi ai unităţilor comerciale. "Avem merchendiseri care pun marfa pe raft, dar responsabilitatea privind produsele este a noastră", a declarat Andreia Dinu, reprezentanta Kaufland. Radu i-a criticat pe reprezentanţii magazinelor în ceea ce priveşte filtrul de verificare a produselor care ajung la vânzare. "Nu aveţi filtru real şi activ. Din cauza asta aveţi promoţii care nu respectă legislaţia în vigoare, deşi la unele produse aţi înţeles ce trebuie făcut şi aţi pus şi preţul vechi", a spus Radu. "Punem pe raft tot ce ne vine. În mare parte, tot ce primim trebuie să ne vină bine. Verificăm produsele la termen, traducere, la promoţii", a replicat Dinu.

Mircea Radu le-a cerut companiilor să îşi asume răspunderea cu privire la produsele care ajung pe raft. Majoritatea companiilor au promis că se vor conforma legii. "Nu pot răspunde acum. Fiecare hipermarket are o organizare. Răspunderea trebuie să şi-o asume cei care fac achiziţiile", a precizat Andreia Dinu, reprezentanta Kaufland. La Carrefour se va face o supraverificare, astfel încât pe rafturi să nu mai apară produse neconforme. "Sunt greşeli care pot fi rezolvabile. Vă pot garanta acest lucru în Carrefour. Putem refuza marfa în proporţie de 100% dacă nu corespunde cu ceea ce se află scris pe avizul mărfii, dacă nu corespunde din punct de vedere al etichetării. Vom organiza o echipă care să verifice produsele şi vom colabora inclusiv cu liceele comerciale cu clasele din ani terminali. Acea echipă ne va ajuta să verificăm termene, etichete", a declarat Gabriela Câmpean, store manager al Carrefour.

 

 

Comenteaza