Cheia promovării educaţiei în televiziuni
- Scris de Ovidiu Cornea
- 09 Iun 2011, 23:52
- Eveniment
- Ascultă știrea

"Personaje precum Băsescu, Vanghelie sau Becali suscită interes, chiar dacă ne săturăm să îi tot vedem, pentru că ei sunt autentici, aşa sunt ei", a precizat Alina Sîmpetru, reprezentantă a agenţiei de publicitate TBWA şi moderatoare a seminarului "Rolul mass-media în educaţia formală şi nonformală", organizat ieri la Cluj. Sîmpetru a reliefat faptul că "din ce în ce mai puţină lume din zona grea a televiziunilor se focusează asupra poveştilor" şi a subliniat că autenticitatea personajelor, respectiv a mesajelor transmise prin intermediul emisiunilor tv, oferă credibilitate şi ocazia de empatizare pentru spectatori.
Unul dintre invitaţii seminarului de ieri, jurnalistul freelancer Dragoş Bucurenci (foto), a ilustrat conceptul de formare continuă prin câteva exemple de persoane publice care au învăţat lucuri diferite faţă de formaţia lor profesională: Tudor Chirilă, care a învăţat să activeze pe bursă, actriţa Monica Bârlădeanu, care s-a pregătit pentru a putea juca în SUA, sau Hanno Höfer, solistul trupei clujene Nightlosers, care s-a apucat de regie la 40 de ani. Invitaţii conferinţei de ieri au insistat pe formarea continuă informală pe care o poate face televiziunea.
"Arena leilor este formare continuă pentru cei care vor să înveţe cum să înceapă o afacere, emisiunea culinară a lui Jamie Oliver este formare continuă, te învaţă cum să găteşti", a subliniat Bucurenci. Acesta a precizat că trebuie făcută o distincţie între televiziunea publică şi cele comerciale şi că funcţia educativă revine mai ales celei publice. "Televiziunile comerciale au respon-sabilitatea de a promova un model, aici e problema", a conchis acesta.