Primarul Apostu a răspuns utilizatorilor ziuadecj.ro. Vezi solicitările şi răspunsurile
- Scris de Ziua de Cluj
- 30 Iun 2011, 20:02
- Eveniment
- Ascultă știrea

1. de Lucian Fanea
Aş dori să ştiu dacă Primăria are în vedere desfiinţarea şirurilor de garaje de pe Aleea Văleni şi Aleea Baisoara (garajele dintre Liceul Lucian Blaga şi Şcoală Internaţională), ţinând cont că în câteva luni va fi dat în folosinţă un parking. Pe lângă aspectul deplorabil al acestor garaje şi mirosul neplăcut, se pierd foarte multe locuri de parcare, iar pe străzile adiacente nu ai unde lăsa maşina.
Răspuns
În cazul în care parking-ul Băişoara va acoperi solicitările cetăţenilor din zona de alocare a unui loc de parcare, aceste garaje pentru care s-au încheiat contracte de închiriere nu vor fi desfiinţate. Dacă numărul cererilor pentru alocarea unui loc de parcare va justifica solicitarea adresată de către dumneavoastră, se va lua în discuţie desfiinţarea acestor garaje şi reamenajarea zonei, în vederea creării de noi locuri de parcare.
2. Ne este cam mult pentru biserica ortodoxa?
de Stefan
Ceea ce faceţi dvs. cu cedarea terenului nu este deloc cinstit. Acolo sunt banii urbei. Nu sunt ai dvs. şi nici ai bisericii. Biserica are suficienţi bani încât să îşi cumpere singură. Pe de altă parte va anunţ că în Cluj mai sunt şi alte biserici care sunt mai implicate în programe sociale decât BO. Nu au şi ele dreptul la aşa ceva? De ce nu apăraţi şi drepturile cetăţenilor de altă confesiune care plătesc aceleaşi impozite. Bisericile după cîte ştiu eu nu prea se omoară cu aşa ceva. Care este importanţa socială (subliniez socială) a unei biserici?
Răspuns
Atribuirea în folosinţă gratuită a terenurilor este reglementată de Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, potrivit art. 17 "Statul şi unităţile administrativ teritoriale pot da imobile din patrimoniul lor, în folosinţă gratuită, pe termen limitat, persoanelor juridice fără scop lucrativ, care desfăşoară activităţi de binefacere sau de utilitate publică, ori serviciilor publice."
Prin Hotărârea nr. 159/2011 a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, s-a aprobat darea în folosinţă gratuită, Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului şi Clujului, a imobilului situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Coastei f.n., aflat în proprietatea municipiului Cluj-Napoca, în suprafaţă de 5000 mp., pe perioada existenţei construcţiei, în vederea construirii unui Complex bisericesc cu funcţiuni multiple, care să deservească domenii majore de interes public, atât în ceea ce priveşte învăţământul teologic, cât şi activităţi de asistenţă socială.
3. de luana pop
aş dori să ştiu dacă este normală amplasarea unui punct de colectare a gunoiului menajer lângă trotuar. Este cazul punctului de colectare de pe Titulescu nr.15 care este chiar pe marginea trotuarului şi emană mirosuri pestilenţiale.
RĂSPUNS
Imobilul de la adresa de mai sus era prevăzut din construcţie cu tobogan pentru evacuare a deşeurilor pe coloană, iar la parter cu cameră pentru adăpostirea recipenţilor în care se colectau deşeurile menajere. Această cameră a fost ulterior închisă, deoarece blocul a fost construit pe teren în pantă şi nu exista posibilitatea evacuării recipienţilor spre nici un drum public accesibil mijloacelor de transport. După închiderea camerei de la parterul blocului a fost amenajat un punct de colectare pe un teren viran, situat în imediata vecinătate a imobilului, dar acest teren a fost retrocedat vechilor proprietari, în urma unor hotărâri judecătoreşti. Drept urmare, punctul gospodăresc a fost amenajat pe un alt amplasament, care aparţine domeniului public. Având în vedere configuraţia terenului din zona imobilului, nu a fost posibilă amplasarea punctului de colectare numai pe actuala locaţie.
Menţionăm că actualul amplasament respectă normele de igienă ale populaţiei prevăzute în "Normele de igienă şi recomandările privind mediul de viaţă a populaţiei", aprobate prin O.M.S. 536/1997, fiind situat la o distanţă mai mare de 5m faţă de ferestrele locuinţelor.
Facem precizarea că operatorul care prestează serviciul de salubritate menajeră în zonă, a fost atenţionat să ridice zilnic deşeurile de la acest punct, iar în urma verificărilor efectuate s-a constatat că acest lucru este respectat, punctul fiind curat.
4. Reorganizare trafic spre Mănăştur
de Adrian
Domnule primar, când veţi lua măsuri de reorganizare a traficului dinspre centru spre Mănăştur, în condiţiile în care Calea Moţilor şi Calea Mănăştur sunt sufocate de trafic? Aţi putea lua că exemplu accesul dinspre centru spre cartierul Mărăşti, care se realizează pe două artere principale cu sens unic. Ceva asemănător s-ar putea implementa spre Mănăştur folosind Calea Moţilor şi Splaiul Independenţei ca artere principale cu sensuri unice şi străzile Clinicilor şi Iuliu Hossu că artere secundre care să preia o parte din trafic. De asemenea aţi putea prelungi strada Uzinei Electrice până în Calea Mănăştur, în condiţiile în care fabrica Ursus a fost mutată şi terenul ar putea fi uşor cumpărat.
Răspuns
Reorganizarea circulaţiei are la bază Studiul de circulaţie al municipiului Cluj-Napoca. Pentru relaţia centru - Mănăştur, odată cu realizarea undei verzi până la intersecţie cu strada G. Coşbuc s-a realizat o creştere a fluenţei circulaţiei. Urmează, în acest an, modernizarea şi semaforizarea intersecţiilor şi a trecerilor de pietoni de pe restul Căii Moţilor, iar unda verde se va prelungi până pe Calea Floreşti. În ceea ce priveşte Splaiul Independenţei, acesta va putea fi folosit la capacitate sporită numai după finalizarea lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai şi a tramei rutiere.
Prelungirea străzii Uzinei Electrice până pe Calea Mănăştur este cuprinsă în planurile urbanistice.
5. Sala de sport pentru Colegiul National George Cosbuc
de ana
Bună seara D-le Primar Este o decizie total neinspirată cedarea terenului de pe calea Turzii către Biserică Ortodoxă! Nu contează că elevii Colegiului Naţional George Coşbuc din vecinitatea terenului vizat nu au o sală de sport sau măcar un teren de sport? Aceşti copii sunt privaţi practic de tot ceea ce înseamnă sport şi activităţi sportive pe toată perioadă şcolii de la învăţământ primar şi până la cel liceal. Să mă ierte bunul D-zeu dar cred ca sunt suficienţe aşezăminte bisericeşti şi alte cele pe lângă......., lăsaţi acel spaţiu pentru copiii de la Coşbuc să se bucure şi ei de o sală de sport şi un teren de sport! Credeţi-mă o să fie o decizie mult mai înţeleaptă şi o să aveţi mult mai multe laude atât în cer cât şi pe pământ, nu privaţi în continuare elevii Colegiului Naţional "George Coşbuc" de posibilitatea de a avea şi ei teren şi sală de sport!
Răspuns
Terenul la care faceţi referire, situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Calea Turzii nr. 2-14, aflat în aproprierea Colegiului Naţional George Coşbuc, nu se află în proprietatea municipiului Cluj-Napoca, prin H.G. nr. 969/2002, s-a atestat apartenenţa la proprietatea publică a Judeţului Cluj. Prin urmare, Consiliul Judeţean decide destinaţia acestui teren.
Autoritatea locală a avut în vedere obţinerea unei finanţări pentru amenajarea unei săli de sport în incinta Colegiului Naţional George Coşbuc, proiect nematerializat din cauza regimului juridic al imobilului care a fost restituit în natură Congregaţiei Surorilor Maicii Domnului. În acest sens, municipalitatea a iniţiat demersurile în vederea realizării unui schimb astfel încât să se asigure trecerea în proprietatea publică a municipiului a acestui imobil, fapt care să permită realizarea unor lucrări de investiţii, inclusiv construirea unei săli de sport.
6. Străzile din cluj. Pe cand garanţii şi caiet de sarcini reale
de mihai
Când are de gând să desfunde canalizarea. Apa scursă pe drum distruge şoseaua.Nu face nimic.!!!! Când are de gând să oblige pe E-on Gaz şi alte firme ca în momentul în care se reasfalteaza complet o stradă noua să garanteze că nu sparg drumul pentru a reschimba teviel de gaz .vezi str Replublici. Din casă în casă ei acuma schimbă ţevile de gaz.De ce nu le-au schimbat acum 3 ani.De ce nu i-a obligat primăria.Domne dacă faci o stradă trebuie să oferi garanţie pentru ea.Ţeava de gaz nu trebuie să meargă pe stradă. Dacă aia se sparge cel mai des pune-o pe trotuar. Vreau date complete nu poveşti.
Răspuns
Având în vedere că E on Gaz nu e o companie de stat, primăria nu o poate obliga să-şi schimbe reţelele înainte de modernizarea străzii. Pentru execuţia lucrărilor de modernizare a străzilor care necesită Autorizaţie de construire, a fost obţinut inclusiv avizul favorabil de la E on gaz pentru lucrare. Teoretic, reţelele edilitare ar trebui amplasate pe trotuare, însă practic, ţinând cont de normativele în vigoare în ceea ce priveşte distanţele minime între acestea, nu încap în trotuare toate reţelele, nici dacă trotuarele ar avea lăţimea de 5 metri. Ţinând cont de situaţia din ultimii ani, când au fost modernizate multe străzi ale municipiului pe care, ulterior, E on Gaz le-a spart pentru remedierea defectelor la reţeaua proprie, compania a înţeles că este necesară realizarea unui program propriu amplu de investiţii pentru înlocuirea reţelelor, iar primăria a impus ca şi condiţie obligatorie refacerea integrală a stratului de uzură la carosabil şi trotuare pe străzile modernizate, pe cheltuiala Eon.
7. Acces aeroport
de madriano
Stimate domnule primar, accesul la aeroport ar trebui refăcut, astfel încât acesta să nu mai arate că un aeroport dintr-un orăşel uitat de lume. S-ar putea amenaja un sens giratoriu pe Strada Traian Vuia, un pic mai încolo de actuală intrare la aeroport (în apropierea firmei Glissando). În continuare ar trebui amenajată o bretea paralelă cu stradă Traian Vuia care să ducă la parcarea din faţă terminalelor, iar barierele de acces ar trebui montate în capătul acestei bretele. În felul acesta s-ar evita blocajele care se produc acum la intrarea în aeroport în orele de vârf şi poate ar dispărea şi nesimţiţii care parchează pe strada Traian Vuia când îşi aşteaptă rudele sau prietenii. De asemenea, pe platforma unde se parchează avioanele uşoare s-ar putea amenaja o staţie pentru autobuze urbane şi interurbane care să faciliteze accesul pasagerilor la aeroport folosind mijloacele de transport în comun (o linie de autobuz rapid Mănăştur - Aeroport ar fi binevenită).
Răspuns
Pentru accesul la Aeroport au fost analizate atât varianta sensului giratoriu, cât şi cea a semaforizării. Soluţia tehnică agreată de SC Aeroportul şi de Primărie a fost cea de semaforizare inteligentă şi detectori de trafic care poate să rezolve atât intrarea - ieşirea în/din incinta Aeroportului, traversarea pietonilor pe strada Traian Vuia, precum şi asigurarea continuării circulaţiei pe 2 benzi pe sens pe strada Traian Vuia. În acest moment, este în curs de pregătire documentaţia pentru obţinerea Autorizaţiei de construire a lucrărilor de reamenajare acces Aeroport şi semaforizare accese.
8. str corneliu coposu
de daniel
domnule primar, doresc să ştiu dacă aveţi în vedere lărgirea străzii Corneliu Coposu la ieşirea din Cluj Napoca (zonă Metalul Roşu şi Ruttrans) respectiv amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia cu str T. Vladimirescu(în locul acelui " y" existent în prezent) ????? va informez că în zonă se produc frecvent ambuteiaje datorită faptului că str c. coposu se îngustează la ieşirea din Cluj-Napoca de la 2 benzi pe sens la una iar lipsa unor sensuri giratorii pe aceiaşi porţiune de drum (int c coposu cu t vladimirescu până la benzinăria petrom) fac de multe ori ca o distanţă de 500 de metri să o parcurgi în 20-25min ceea ce nu este normal în condiţiile în care există posibilitatea executării acestor investiţii. cu mulţumiri anticipate!!
Răspuns
În proiectul de modernizare Calea Baciului este cuprinsă şi intersecţia acesteia cu strada Corneliu Coposu ca amenajare de sens giratoriu. Pentru Calea Baciului se are în vedere lărgirea părţii carosabile