Datorii cu anii la service-uri auto

Datorii cu anii la service-uri auto
Reprezentanţii service-urilor auto din Cluj-Napoca se plâng că îşi recuperează cu greu banii pentru reparaţiile făcute în contul asigurărilor de răspundere civilă auto.

Directorii service-urilor auto din oraş susţin că societăţile de asigurări care plătesc cel mai greu pentru reparaţiile făcute în contul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) sunt firmele Euroins şi Carpatica Asig. Două service-uri clujene şi-au recuperat banii de la cele două companii la interval de un an şi jumătate, respectiv un an de la momentul când au efectuate reparaţiile.

"Prin Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, firmele de asigurări sunt obligate să ne plătească în termen de 15 zile de la momentul în care am finalizat reparaţiile autoturismului. O singură firmă de asigurări respectă aceste prevederi. Cel mai repede plătesc cei de la Allianz Ţiriac Asigurări şi cel mai târziu, cei de la Euroins", a declarat reprezentantul unui service auto din cartierul Gheorgheni. Service-ul şi-a recuperat o sumă de bani de la Euroins după un an şi jumătate. "Am avut o factură scadentă pentru Euroins în 2009 şi ne-am recuperat suma de 46.000 de lei după un an şi jumătate. Firmele de asigurări reprezintă 70% din volumul încasărilor lunare", a spus reprezentantul service-ului. Acesta acceptă să facă reparaţii pentru clienţi cu asigurări de la Euroins doar în cazuri excepţionale.

"Refuzăm lucrările la ei cu excepţia cazului în care păgubitul este un client de-al nostru mai vechi", a explicat reprezentantul service-ului. Cea mai mică factură pe care au întocmit-o reprezentanţii service-ului pentru o firmă de asigurări, în acest an, a fost de 13,44 lei, iar cea mai mare a fost de 18.492 de lei, în cazul unei persoane cu o maşină Dacia Logan.

Directorul comercial al Alex Auto Service, Raul Vaida, de pe strada Maramureşului susţine că majoritatea firmelor de asigurări au întârzieri de plată. "Există unele societăţi de asigurare care plătesc în câţiva ani datoriile. Avem o firmă de asigurări care trebuie să ne dea 6-700.000 de lei de doi ani. Generali şi Allianz Ţiriac Asigurări sunt printre cei mai buni platnici", a declarat directorul Alex Auto Service. Marius Andone, directorul service-ului auto Centrocar, de pe strada Oaşului, s-a plâns şi el de întârzierile pe care le înregistrează cu plăţile unele societăţi de asigurări. "Firmele de asigurări nu plătesc la timp. Carpatica plăteşte cel mai prost, iar apoi Euroins. Am aşteptat un an ca să recuperez banii de la Carpatica. Am avut o maşină la care am făcut un deviz de reparaţie auto de 9.000 de lei, iar ei mi-au plătit 2.000 de lei", a spus directorul Centrocar. El şi-a amintit şi cum a reuşit să recupereze o datorie de la o societate de asigurări.

"Anul trecut am avut o factură scadentă de 70.000 de lei în luna august. Înainte de sărbătorile de iarnă m-am dus la acea firmă şi i-am spus directorului că dacă nu îmi virează banii merg la el cu toţi cei nouă angajaţi ca să le spună de ce nu am bani pentru salarii. După ce am plecat de la acea firmă, am primit un telefon că mi s-au virat banii", a spus Marius Andone. Reprezentanţii Euroins nu au putut formula o reacţie faţă de acuzaţiile care li se aduc până la ora închiderii ediţiei. Mariana Flucuş, directoarea generală a Carpatica Asig, a explicat cum face societatea plăţile către service-uri.

"Carpatica Asig are încheiate convenţii de colaborare cu unităţi service autorizate legal. În cazul în care păgubitul optează pentru efectuarea reparaţiei într-una din aceste unităţi, decontarea costurilor cu reparaţia se face direct de către Carpatica Asig la unitatea reparatoare. Efectuăm lunar un punctaj cu aceste unităţi în vederea concilierii conturilor pentru a nu se înregistra facturi neachitate sau plăţi întârziate. În cazul unităţilor service cu care nu avem convenţii de colaborare, plata reparaţiei se face de către beneficiarul acesteia sau de către asigurator după depunerea facturii şi a devizului de către beneficiarul reparaţiei în termenul prevăzut fie de legislaţia în vigoare, fie în contractul de asigurare facultativă", a spus Flucuş.

Zece zile termen de plată

Societăţile de asigurare trebuie să plătească în termen de 10 zile pentru reparaţiile făcute de service-urile auto. Service-urile auto care încheie convenţii cu societăţile de asigurări au stabilite împreună cu acestea termenele de plată. "În situaţia în care nu există convenţii încheiate, plata despăgubirii se face în conformitate cu legislaţia privind asigurarea obligatorie RCA. Păgubitul are dreptul fie să depună la societatea de asigurare documentele justificative privind efectuarea reparaţiei şi să solicite ca plata despăgubirii să se facă direct în contul unităţii reparatoare, fie să îşi achite direct reparaţia către unitatea reparatoare, iar ulterior să depună documentele justificative la societatea de asigurare în vederea încasării despăgubirii. Indiferent de modalitatea aleasă, societatea de asigurare are obligaţia să plătească despăgubirea în termenul legal de 10 zile de la data depunerii ultimului document solicitat de societate, în cazul în care dosarul de daună nu face obiectul unei investigaţii a asigurătorului despre care păgubitul a fost înştiinţat", a declarat Catrinel Frîncu, director la Direcţia Generală Comunicare şi Relaţii Mass-Media a CSA.

 

 

Comenteaza