Cora se disculpă: "nu am vândut niciodată carne expirată şi nu am fost amendaţi". Radu, CJPC: "E o minciună!"
- Scris de Mihai Prodan
- 22 Dec 2011, 15:20
- Eveniment
- Ascultă știrea

"Dorim să asigurăm clienţii că magazinele noastre au tot interesul să furnizeze produse de calitate şi nu ar pune nici sănătatea clienţilor, nici prestigiul Cora în pericol, folosind astfel de practici", susţine purtătorul de cuvânt al Cora România, Ana Maria Florea.
"E o minciună", răbufneşte şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Cluj, Mircea Radu. "Am găsit mici expiraţi în zona de ambalare a produselor. Am găsit şi brânzeturi preambalate care nu aveau data limită de consum şi nu pot fi comercializate, şi nu s-a putut justifica dispariţia produselor din sectorul gastro, unde am găsit şi modificarea datei limită de consum. Nu au putut face dovada că au retras produsele găsite expirate cu o seară înainte", a spus Radu pentru ziuadecj.ro. Este exclusă varianta ca produsele să fi fost distruse între timp? "Distrugerea se face de o firmă şi trebuiau să fie preluate. Trebuiau să fie depozitate într-o cameră, până la preluare, toate hipermarket-urile au aşa ceva, dar nu le-am găsit. Am găsit, în schimb, mici expiraţi care urmau să fie dezambalaţi. Îîn sectorul produselor gastro, dar şi la vânzarea cărnurilor refigerate, au fost schimbate etichetele. Avem dovada.
E o minciună. Cu ceva timp în urmă, acum patru luni au fost amendaţi din nou pentru că nu s-au identificat produsele expirate - salam, şuncă, nu aveau etichete. Etichetele au fost luate cu bună ştiinţă", spune Radu, care suspectează că, având în vedere că inspectorii au depistat aceleaşi nereguli la interval de patru luni, "se poate vorbi şi de o practică".
"Dacă nu ai etichetă la produse, unde sunt etichetele? Dar produsele Expirate? Cum îşi permite Cora să spună asta, când în sectorul de ambalare a produselor conforme, unde trebuie să fie igienă perfectă, în tomberoane, unde trebuiau să fie deşeuri, s-au regăsit caserole cu eticheta unor produse expirate, dar produsele nu se găseau nicăieri. Iar aceea era zona ambalării produselor bune", a spus şeful CJPC.
Grupul franco-belgian este prezent pe piaţa din România din anul 2003 şi a deschis magazinul din Cluj în 2006. Vezi aici ce s-a întâmplat în urmă cu o săptămână