Carnaval şi comedie, pe scena Teatrului Naţional din Cluj
- Scris de Ovidiu Cornea
- 05 Feb 2012, 22:06
- Eveniment
- Ascultă știrea

Montarea este una fără elemente moderne, fiind prezent în scenă în schimb drapelul naţional, care apare atât în debutul spectacolului, cât şi pe parcurs. Prezenţa sa marchează specificul autohton al situaţiilor descrise, dar este mai degrabă menită să ilustreze raportarea fiecăruia la ideea de sentiment naţional, care amestecă respectul cu luarea în răspăr. Regizoarea Mona Marian a optat şi în această piesă pentru introducerea elementelor specifice commediei dell'arte, prin intermediul unui grup de actori cu apariţii sporadice în scenă. Fondul muzical este în dese rânduri lăutăresc, dar include şi o romanţă sau chiar un cântec cu iz naţional.
Dintre protagonişti poate fi remarcat Radu Lărgeanu - Iordache, respectiv Cristian Rigman - Catindatul. În ciuda fidelităţii faţă de textul piesei scrise de I.L. Caragiale şi faţă de indicaţiile regizorale, spectacolul pare să transmită prea puţin contemporan, ori dacă transmite, o face într-un mod mai apropiat de trivial. "Du-te bă!"-urile lui Nae pot părea stridente, la fel ca alte interjecţii, unele gesturi, precum scuiparea steagului, aruncarea unui mic taman spre spectatori, frizează penibilul, iar una din scenele cu iz erotic, deşi fără protagonişti dezbrăcaţi, are o vulgaritate accentuată. Unii spectatori merg la teatru să înveţe ceva, despre ei, despre ceilalţi, dar participă uneori doar la un exerciţiu de a li se stârni râsul, prin metode destul de discutabile.