2018, anul în care au fost inaugurați doar 60 de kilometri de autostradă. Iar 50 sunt în apropierea Clujului

2018, anul în care au fost inaugurați doar 60 de kilometri de autostradă. Iar 50 sunt în apropierea Clujului

În 2018 au fost deschiși circulației puțin sub 60 de kilometri de autostradă, dintre care circa o treime erau de fapt gata încă de anul trecut. 

Cu ultimele inaugurări din decembrie, România a depășit oficial 800 de kilometri de autostradă funcționali (806,736 km), arată o analiză Hotnews.

În 2019, într-un scenariu optimist, s-ar mai putea finaliza și deschide încă circa 120 km de autostradă, inclusiv cei 44 de km din Lugoj - Deva, loturile 3 și 4, care sunt gata în mare măsură încă de pe acum. Pe de altă parte însă, alocările bugetare ce încă nu se cunosc, posibilele tăieri de finanțare și bâlbele autorităților pot pune sub semnul întrebării multe dintre proiectele cheie, inclusiv autostrada Sibiu - Pitești, proiectele destinate Moldovei sau podul peste Dunăre de la Brăila.

Până la final de 2018 autoritățile de la Transporturi au reușit să deschidă traficului rutier 58,4 km de autostradă, inclusiv porțiunea de 6,5 km de autostradă „urbană” de la intrarea în Capitală în zona Pipera/Petricani.

Din totalul kilometrilor de autostradă deschiși, 21,2 km erau de fapt gata încă de anul trecut - lotul 3 din A10 Sebeș - Turda și A3 Gilău - Nădășelu.

Autostrăzi deschise în 2018:

  • 30.07.2018 - A10 loturile 3 și 4 (Aiud-Turda) - 28,75 km
  • 28.09.2018 - A3 Pod Gilău și A3 Gilău-Nădășelu- 0,766 km + 8,7 km = 9,466 km
  • 12.12.2018 - A3 Iernut-Ogra și Ogra-Ungheni - 3,6 km + 10,1 km = 13,7 km
  • 14.12.2018 - A3 Petricani-Centura Capitalei- 6,5 km
  • TOTAL 2018 = 58,416 km

Autostrăzi în lucru - posibile inaugurări în 2019

În lucru în acest moment sunt circa 149 de kilometri de autostradă, în diverse stadii de execuție, la care se mai adaugă 21,6 km contractați și pe care ar putea începe lucrările de anul următor.

Cele mai avansate lucrări sunt pe cei circa 44 de km de pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii A1 Lugoj - Deva. Aici lucrările sunt aproape gata pe mare parte din lungime, dar în continuare sunt probleme în zona dealului Șoimuș, acolo unde constructorul UMB lucrează să stabilizeze versantul în urma unor alunecări de teren. Pe lotul 3, la capătul dinspre Holdea, mai trebuie finalizată o licitație pentru nodul rutier la care constructorul lotului 3 participă singur, mai ales după ce o parte din lucrările la descărcare au fost executate.

Pe autostrada A10 Sebeș - Turda se lucrează pe 31 de kilometri: Pe Lotul 1 constructorul Impresa Pizzarotti are mult de lucru la nodul rutier de la Sebeș (între două autostrăzi - A10 și A1 - și DN1), iar pe Lotul 2 constructorul Aktor întâmpină dificultăți în mobilizare. Cele două loturi ar putea fi gata până la final de an doar într-un scenariu foarte optimist, chiar dacă nodul Sebeș nu va fi gata în totalitate.

Între Câmpia Turzii și Iernut sunt în lucru două loturi de circa 32 de km, ambele cu șanse să fie gata la final de 2019, chiar dacă acum stadiul fizic nu ese unul ridicat.

Ce tronsoane ar putea fi gata în 2019:

  • A1 Lugoj - Deva, lot 4 - 22,2 km - Constructor: UMB
  • A1 Lugoj - Deva, lot 3 - 21,2 km - Constructor: Comsa
  • A3 Câmpia Turzii - Chețani - 15,7 km - Constructor: Straco
  • A3 Chețani - Iernut - 17,9 km - Constructor: Astaldi-Max Boegl
  • A10 Sebeș - Alba Iulia (Nord) - 17 km - Constructor: Impreza Pizzarotti
  • A10 Alba Iulia (Nord) - Aiud - 24,3 km - Constructor: Aktor
Comenteaza