525 de milioane de euro, prejudiciul calculat în cazul Bechtel

525 de milioane de euro, prejudiciul calculat în cazul Bechtel
526 de milioane de euro - cu atât a fost păgubit statul român de contractul păgubos încheiat la începutul anilor 2000 de Compania de Drumuri cu americanii de la Bechtel, potrivit digi24.ro. Calculele le-a făcut Ministerul de Finanțe, care cere acum Companiei de Autostrăzi (CNAIR) să recupereze prejudiciul de la foștii directori generali care au condus compania.

Este neclar cum oficialii Ministerului de Finanțe Publice (MFP) au considerat că cei patru-cinci directori generali care au semnat sau gestionat contractul pentru autostrada Transilvania, semnat cu firma americană Bechtel, ar putea plăti nu mai puțin de 525 milioane euro, sumă coniderată a fi prejudiciul adus statului prin derularea acestui contract.

Documente deținute în exclusivitate de Digi24 și Digi24.ro arată că în urma unui control derulat în perioada 2013 -2016 de către o echipă a Ministerului de Finanțe se cere recuperarea uriașei sume de la directorii generali ai companiei care au semnat contractul, fără să îl renegocieze, și de la cei care ulterior au fost de acord cu modificarea acestuia într-un mod în care au fost aduse pagube mari statului.

Raportul nu spune un cuvânt despre semnarea politică a contractului sau despre prima modificare majoră adusă contractului, nu de către directori generali, ci de Guvernul și Parlamentul din 2004. Atunci contractul care prevedea construirea și finanțarea autostrăzii a rămas unul doar de construire. Fără finanțare Compania de Autostrăzi n-a putut derula cursiv contractul iar factura înaintată de americani a fost una uriașă. Prima modificare majoră și păguboasă a contractului a fost în 2005 în mandatul de premier al lui Călin Popescu Tăriceanu.

Comenteaza