Afacerea “Comisionul”, prin firma de taxi

Afacerea “Comisionul”, prin firma de taxi
Clujenii apelează la taximetrişti pentru a le face cumpărăturile sau pentru a trimite pachete dintr-o parte în alta a oraşului.

Un pachet de ţigări, o pizza sau mâncare de la fast-food sunt doar câteva dintre comisioanele pe care taximetriştii clujeni le fac pentru clienţii lor. La unele firme de taximetrie comisioanele făcute pentru clienţi reprezintă chiar şi 15% din totalul comenzilor făcute în 24 de ore.

"Clienţii ne cer să le facem cumpărături din magazine, să le ducem apă minerală, ţigări sau flori. De multe ori, decât să iasă din casă, clienţii preferă să le aducem lor lucrurile respective", a declarat un taximetrist al firmei Pritax. Preferatele clujenilor în materie de comisioane sunt, conform unui taximetrist de la Nova Taxi, mâncarea de la fast-food şi ţigările. "Sunt oameni care cer ţigări sau mâncare de la fast-food. Noi, cei de la Nova, preluăm comenzile astea şi în cazul în care comanda nu este reală, firma ne decontează banii. Celelalte companii de taxi nu prea preiau comisioane pentru că li s-a întâmplat taximetriştilor să rămână ei cu produsele comandate şi să le mănânce", susţine angajatul Nova Taxi. Mihai S., de 24 de ani, este unul dintre clujenii care apelează la firmele de taximetrie pentru a-i face anumite comsioane.

"Am apelat la taxi pentru rapiditatea serviciului oferit. Fac asta când am ceva urgent de rezolvat şi eu nu am timp. Uneori taximetristul trebuie să ajungă în cinci-şase locuri deodată. Am apelat la taxiuri când am avut de cumpărat mâncare, apă, suc, dar şi pentru livrări de pachete. Am trimis prin taxi mai multe dvd-uri la o adresă şi trei-patru cărţi", a declarat Mihai S. Tânărul spune că are încredere în taximetrişti pentru a trimite pachete. "Dacă ai o firmă sau şoferi în care poţi avea încredere, atunci poţi trimite orice, în limita bunului simţ. Cel mai mult am plătit 15 lei pentru un comision din zona Floreşti-Polus până în Mărăşti, exact cât a bătut ceasul operatorului pe acea distanţă", a precizat Mihai S.

"Ca firmă de taxi, pe schimbul de opt ore avem 1.500-1.700 de comenzi, iar noaptea în jur de 500-600 de comenzi. Cele mai multe comisioane se fac pe timpul nopţii. Clienţii doresc băutură, mâncare sau ţigări. Se fac comisioane de la restaurante sau pizzerii. Taximetriştii fac cumpărături la restaurate, iar clienţii le plătesc valorea cursei şi a cumpărăturilor. Pe timpul zilei cele mai multe comisioane sunt pentru pachete. De exemplu, imprimeria Ardelul are pachete pe care le transportăm. E un fel de curierat", a declarat Viorel Souca, proprietarul firmei de taximetrie Napoca .

În unele cazuri, clienţii nu mai răspund la telefon în momentul când li se aduce comanda la adresă. "În 24 de ore, 15% din totalul comenzilor îl reprezintă comisioanele. În cazul în care taximetristului nu i se răspunde la telefon când duce comanda, firma îi decontează banii", a precizat Souca. "Sunt puţine comisioane. Procentul este de 2-3% din totalul comenzilor, iar valoarea acestora este sub 100 de lei. 50% din comenzi sunt fără valoare. Spre exemplu, vrea cineva să trimită un pachet cu taxiul", a declarat Ioan Oprean, şeful Nova Taxi.

 

Comenteaza